Sprzedaż kioskowa dzienników: „Super Express” ucieka „Gazecie Wyborczej”
W pierwszym kwartale br. większość dzienników pod względem średniej sprzedaży w kioskach zanotowało spadki, a najwięcej stracił „Parkiet”. Zyskały tylko „Gazeta Polska Codziennie” i „Rzeczpospolita”, a liderem zestawienia tradycyjnie był „Fakt”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w I kwartale 2016 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 304 178 egz. W porównaniu do I kwartału 2015 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 4,35 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,91 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 145 252 egz., notując spadek o 3,14 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,43 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 7,56 proc. i wyniosła 103 624 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 68,79 proc.
Największym wzrostem średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której średni wynik poszedł do góry o 16,79 proc. do 20 780 egz. Tytuł ten zajął miejsce piąte.
Ostatnią lokatę zajęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication), która odnotowała największą stratę w zestawieniu. Jej wynik zmalał bowiem o 19,37 proc. do 1 120 egz.
ZKDP |
I kwartał |
|||||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
||||||
Tytuł |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna |
307 520 |
307 520 |
304 178 |
3 131 |
321 607 |
321 605 |
318 011 |
3 355 |
Super Express |
146 811 |
146 091 |
145 252 |
839 |
151 651 |
150 931 |
149 962 |
969 |
Gazeta Wyborcza |
169 782 |
150 640 |
103 624 |
44 986 |
182 264 |
165 164 |
112 102 |
50 799 |
Przegląd Sportowy |
27 724 |
27 724 |
26 820 |
548 |
30 080 |
30 080 |
29 122 |
593 |
Gazeta Polska Codziennie |
21 316 |
21 299 |
20 780 |
191 |
18 389 |
18 379 |
17 792 |
169 |
Dziennik Gazeta Prawna |
54 300 |
46 708 |
12 348 |
24 077 |
59 061 |
49 344 |
14 900 |
25 594 |
Rzeczpospolita |
56 887 |
56 781 |
9 465 |
36 234 |
57 530 |
57 147 |
8 259 |
38 947 |
Puls Biznesu |
12 476 |
10 103 |
1 612 |
5 671 |
13 981 |
10 688 |
1 669 |
6 231 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
4 939 |
4 589 |
1 120 |
1 514 |
5 312 |
4 816 |
1 389 |
1 555 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż kioskowa dzienników: „Super Express” ucieka „Gazecie Wyborczej”