O ponad 10 proc. skurczyła się sprzedaż sieci Carrefour w Polsce. Już 923 sklepy
Francuska sieć detaliczna Carrefour podała, że drugim kwartale br. sprzedaż w Polsce spadła o 10,3 proc. Główna przyczyna to ograniczenia wprowadzona na czas pandemii koronawirusa, które negatywnie wpłynęły na hipermarkety sieci zlokalizowana na terenie galerii handlowych.
Przychody Carrefour w Polsce w drugim kwartale br. wyniosły 479 mln euro (razem z VAT). Sprzedaż porównywalna (like-for-like, LfL) była o 4,2 proc. niższa niż w analogicznym okresie roku 2019.
W całej Grupie Carrefour przychody wyniosły 18,7 mld euro. Sprzedaż spadła o 6,3 proc. (LfL wzrosła o 6,3 proc.). W kwietniu sprzedaż LfL grupy wzrosła o 0,3 proc., a łącznie w maju i czerwcu wzrosła o 9,4 proc.
W pierwszym półroczu polski oddział Carrefoura osiągnął 1,005 mld euro ze sprzedaży (-2,2 proc. rdr.). W ujęciu sprzedaży porównywalnej sieć odnotowała natomiast wzrost o 2 proc. w skali roku.
Ponad 900 sklepów Carrefour w Polsce
Z raportu finansowego firmy wynika, że na koniec czerwca Carrefour miał w Polsce 923 sklepy. 90 z nich to hipermarkety, 154 supermarkety, a 679 to formaty convenience (franczyza).
Na wszystkich rynkach Carrefour zarządza siecią 12,7 tys. placówek handlowych. W podziale na formaty - 1,2 tys. to hipermarkety, prawie 3,4 tys. to supermarkety, 7,6 tys. to sklepy convenience, 422 to hurtownie cash&carry.
Dołącz do dyskusji: O ponad 10 proc. skurczyła się sprzedaż sieci Carrefour w Polsce. Już 923 sklepy