„Śpiewaj i walcz” przegrywa z filmami
Nowy program muzyczny TVP 1 „Śpiewaj i walcz” ogląda mniej widzów niż pozycje konkurencyjnych stacji, ale podwyższa on oglądalność kanału w porównaniu do ub.r.
Program nadawany jest od marca br. w piątki o 20.20. Po trzech odcinkach widownia „Śpiewaj i walcz” wynosi 2,42 mln osób, a udział TVP 1 kształtuje się na poziomie 15 proc. w grupie 4+ i 11,84 proc. w komercyjnej 16-49 – wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Rok temu stacja w tym paśmie miała jednak mniej widzów. Przyciągała bowiem przed ekrany 2,21 mln oglądających, a jej udział w grupie 4+ wynosił 13,85 proc. Lepszy wynik miała natomiast wtedy w grupie komercyjnej, gdzie jej udział był na poziomie 12,33 proc.
W czasie nadawania „Śpiewaj i walcz” Jedynka zajmuje dopiero czwarte miejsce w rynku telewizyjnym za TVP 2, która emituje wtedy głównie „Na dobre i na złe” i ma 23,97 proc. udziału, Polsatem (filmy fabularne; 20,72 proc.) i TVN-em (także filmy; 16,93 proc.).
Z danych telemetrycznych wynika, że adresowany z definicji do młodych widzów talent-show przyciąga przed ekrany przede wszystkim osoby po pięćdziesiątce. Program śledzą też głównie kobiety, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz widzowie z wykształceniem podstawowym.
„Śpiewaj i walcz” to program mający wyłonić debiutujących wokalistów i zespoły, którzy zaśpiewają w koncercie Debiuty tegorocznego festiwalu w Opolu. W składzie jury show zasiadają Krystyna Prońko, Marek Kościkiewicz oraz Mark Tysper, a gospodarzami programu są Aleksandra Rosiak i Artur Orzech.
Oglądalność „Śpiewaj i walcz” odcinek po odcinku
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Data | AMR | SHR % | SHR % |
05-03-2010 | 2 365 285 | 14,58% | 11,74% |
12-03-2010 | 2 632 964 | 15,84% | 13,21% |
19-03-2010 | 2 262 309 | 14,51% | 10,46% |
średnia | 2 422 386 | 15,00% | 11,84% |
Widownia konkurencji w czasie emisji programu
Wszyscy 4+ | ||
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 2 | 3 870 178 | 23,97% |
Polsat | 3 345 155 | 20,72% |
TVN | 2 732 603 | 16,93% |
TVP 1 – Śpiewaj i walcz | 2 422 386 | 15,00% |
Profil widowni talent-show
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 41,75% | 87 |
Kobiety | 58,25% | 112 | |
Wiek | 4-9 | 2,13% | 36 |
10-15 | 2,62% | 37 | |
16 - 19 | 2,81% | 49 | |
20 - 24 | 3,24% | 40 | |
25 - 29 | 3,49% | 39 | |
30 - 34 | 4,72% | 58 | |
35 - 39 | 6,42% | 91 | |
40 - 44 | 5,92% | 92 | |
45 - 49 | 6,54% | 92 | |
50 - 54 | 9,57% | 116 | |
55 - 59 | 13,10% | 173 | |
60+ | 39,43% | 202 | |
Wlk. miasta | Wieś | 42,44% | 109 |
< 50 tys. | 25,66% | 106 | |
50-100 tys. | 8,64% | 101 | |
100-200 tys. | 5,22% | 65 | |
> 200 tys. | 18,05% | 89 | |
Zawód | Top management | 6,55% | 84 |
Pracownicy średniego szczebla | 12,01% | 83 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 18,48% | 91 | |
Emeryci | 46,24% | 186 | |
Inni | 16,72% | 51 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 55,33% | 120 |
Średnie | 29,00% | 98 | |
Wyższe | 10,91% | 95 | |
Inne | 4,75% | 37 |
Dołącz do dyskusji: „Śpiewaj i walcz” przegrywa z filmami