„Gazeta Polska Codziennie” zarobiła o połowę mniej z reklam. „Super Express” w dół o jedną trzecią
Po pięciu miesiącach br. wpływy reklamowe dzienników zmalały o niemal jedną czwartą. Najwięcej straciła “Gazeta Polska Codziennie” - blisko połowę wpływów, zaś “Super Express” zmniejszył je o blisko 40 proc.
W okresie od stycznia do maja br. przychody reklamowe dzienników zmalały – w porównaniu do tego samego okresu 2023 roku o 23 proc., do 436,7 mln zł – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, Kantar).
Liderem wpływów reklamowych wśród dzienników jest „Gazeta Wyborcza”, która zwiększyła je w skali roku o 12,8 proc., do 72,3 mln zł. Tuż za nią plasuje się „Rzeczpospolita”, która zarobiła na reklamach 2 proc. więcej niż rok wcześniej – 58,8 mln zł. Podium zamyka „Dziennik Gazeta Prawna” z przychodami w kwocie 44,4 mln zł, niższymi w skali roku o 27,2 proc.
Odpływ państwowych spółek?
Spośród pozostałych dzienników największy spadek wpływów z reklam notuje „Gazeta Polska Codziennie” – zmalały one o 48,4 proc., do 15,1 mln zł. To prawdopodobnie efekt odpływu reklam spółek Skarbu Państwa, które za rządów Prawa i Sprawiedliwości były głównymi reklamodawcami tego dziennika.
37,3 proc. mniej zarobił „Super Express” (27,6 mln zł). Stopniały też przychody reklamowe: „Dziennika Zachodniego” – o 26,4 proc. (do 14,9 mln zł) oraz „Głosu Wielkopolskiego” – o 29,3 proc. (do 10,3 mln zł).
Czytaj też: “Gazeta Polska Codziennie” z zyskiem
Reklamodawcy zwiększyli wydatki w: „Pulsie Biznesu” – o 22,4 proc. (do 24,8 mln zł), „Fakcie” – o 15 proc. (do 24,3 mln zł) i w „Parkiecie” – o 4,6 proc. (do 17 mln zł).
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska Codziennie” zarobiła o połowę mniej z reklam. „Super Express” w dół o jedną trzecią