Spada sprzedaż magazynów o podróżach. „Voyage” stracił najwięcej w I półroczu
W I półroczu br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił magazyn „Voyage”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w I półroczu 2015 roku wyniosła 33 891 egz. Była ona o 16,27 proc. niższa niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 8,84 proc. i uplasował się na poziomie 22 292 egz.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). W I półroczu br. sprzedawał się on w liczbie 9 511 egz., po spadku w skali roku o 0,44 proc.
Z kolei najwięcej stracił magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który uplasował się na miejscu czwartym - ostatnim. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała bowiem o 39,6 proc. i wyniosła 5 594 egz.
ZKDP |
I półrocze |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
50 378 |
34 164 |
33 891 |
63 821 |
40 693 |
40 475 |
NG Traveler |
34 333 |
22 317 |
22 292 |
43 348 |
24 672 |
24 453 |
Podróże |
22 779 |
10 813 |
9 511 |
22 402 |
10 889 |
9 553 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
21 333 |
7 538 |
5 594 |
29 000 |
13 070 |
9 262 |
W czerwcu 2015 roku liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do czerwca 2014 roku zmniejszył się o 9,61 proc. do 35 470 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (22 816 egz., w dół o 14,77 proc.), a podium uzupełnia magazyn „Podróże” (9 530 egz.; w dół o 10,90 proc.).
Również i tutaj najwięcej stracił magazyn „Voyage” - było to 37,02 proc. do 5 178 egz.
ZKDP |
czerwiec |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
45 500 |
36 016 |
35 470 |
61 470 |
39 257 |
39 239 |
NG Traveler |
34 000 |
22 816 |
22 816 |
42 500 |
26 771 |
26 771 |
Podróże |
23 000 |
10 831 |
9 530 |
22 600 |
11 999 |
10 696 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
17 000 |
6 328 |
5 178 |
27 000 |
11 971 |
8 221 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż magazynów o podróżach. „Voyage” stracił najwięcej w I półroczu