SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spada czytelnictwo miesięczników, liderem „Twój Styl”

W okresie od czerwca do listopada 2012 roku wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa. Na pozycji lidera uplasował się „Twój Styl”. Natomiast wśród dwumiesięczników najchętniej czytany był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.

Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od czerwca do listopada 2012 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 11,13 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 12,39 proc.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 8,65 proc., która zanotowała spadek o 1,01 pkt. proc. Na podium były jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 8,16 proc. pytanych (spadek o 0,86 pkt. proc.).

Tuż za podium uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,50 proc., czyli o 1,49 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

Pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, uplasował się dopiero na pozycji dziesiątej. Jest nim miesięcznik „Przepisy Czytelników” (Phoenix Press), czytany przez 5,50 proc. osób, czyli o 0,49 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.

Natomiast oczko wyżej zadebiutował miesięcznik „Przyślij Przepis!” (Grupa Burda). W analizowanym okresie sięgało po niego 5,56 proc. czytelników.

Wirtualnemedia.pl czerwiec – listopad
PBC 2012 2011
Tytuł procent respondentów
Twój Styl 11,13% 12,39%
Claudia 8,65% 9,66%
Cztery Kąty 8,16% 9,02%
Focus 7,50% 8,99%
Murator 7,09% 7,89%
Poradnik Domowy 7,03% 8,01%
Kobieta i Życie 6,77% 7,64%
Dobre Rady 5,97% 6,41%
Przyślij Przepis! 5,56% -
Przepisy Czytelników 5,50% 5,01%
Świat Kobiety 5,48% 6,28%
Olivia 5,31% 6,79%
Komputer Świat 5,28% -
Mój Piękny Ogród 5,22% 6,50%
National Geographic 4,77% 5,85%
Avanti 4,64% 5,28%
Auto Moto 4,58% 5,03%
Działkowiec 4,29% 5,11%
Świat Wiedzy 4,04% 3,35%
Mamo To Ja 3,87% 4,22%
Glamour 3,80% 4,47%
Pani 3,59% 3,97%
CKM 2,98% 3,53%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 2,95% -
CD Action 2,91% 3,19%
Joy 2,84% 3,12%
Moje Mieszkanie 2,61% 3,32%
Cosmopolitan 2,60% 3,36%
Dom & Wnętrze 2,55% 2,93%
PC Format 2,48% 2,80%
Zwierciadło 2,41% 2,62%
Elle 2,21% 2,53%
Auto Motor i Sport 2,21% 2,48%
Moje Gotowanie 2,19% 2,88%
Focus Historia 2,10% 1,97%
Naj Magazyn 2,08% 2,37%
Uroda 2,00% 2,40%
Auto Świat Poradnik 1,91% -
Moda na Zdrowie 1,90% 2,35%
Logo 1,86% 2,17%
M jak mieszkanie 1,86% 2,78%
Playboy 1,85% 2,62%
Twoje Dziecko 1,80% 2,04%
Świat Motocykli 1,75% 1,99%
Dziecko 1,73% 2,02%
PC World 1,72%  
Dobre Wnętrze 1,72% 1,84%
TopGear 1,71% 1,86%
Zdrowie 1,71% 2,48%
Charaktery 1,62% 1,86%
Men's Health 1,61% 1,83%
Ładny Dom 1,58% 1,83%
Magazyn Futbol 1,55% 1,81%
Przepis na Zdrowie 1,52% -
Kuchnia 1,48% 2,05%
National. Geographic. Traveler 1,46% 1,71%
Chip 1,46% 1,37%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 1,44% 1,98%
Wróżka 1,25% 1,55%
Twój Maluszek 1,25% 1,74%
Bravo Girl 1,23% 1,58%
Na ścieżkach życia 1,23% 1,14%
M jak Mama 1,20% 1,40%
Przepis na Ogród 1,20% 1,38%
Majster 1,17% 1,24%
Burda 1,16% 1,40%
Forbes 1,11% 1,53%
Film 1,07% 1,73%
InStyle 1,06% 1,26%
Gotuj Krok po Kroku 1,03% -
21. wiek 1,02% 0,90%
Zbuduj Dom 1,00% 1,09%
Vita 0,94% 1,45%
Twist 0,81% 1,15%
Reader's Digest 0,80% 1,15%
Podróże 0,74% 0,78%
Shape 0,73% 0,89%
Weranda 0,71% 0,79%
Sukces 0,70% 0,69%
Hot Moda & Shopping 0,62% 0,77%
Voyage 0,60% 0,87%
Architektura-Murator 0,52% 0,51%
Żagle 0,49% 0,47%
SENS Rozwój Zdrowie Piękno 0,46% -
Fun Club 0,46% 0,61%
Maxim Polska 0,40% -


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od czerwca do listopada 2011 roku jego czytanie zadeklarowało 2,11 proc. pytanych, czyli o 0,61 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Z kolei najpopularniejszym kwartalnikiem jest „Samo Zdrowie” (Grupa Burda) czytane przez 2,56 proc. procent respondentów.

Wirtualnemedia.pl czerwiec-listopad
PBC 2012 2011
Tytuł procent respondentów
Samo Zdrowie - kwartalnik 2,56% -
Komputer Świat Twój Niezbędnik 2,11% 2,72%
Auto Świat 4x4 1,66% 2,05%
Komputer Świat Gry 1,41% 1,69%
Rodzice - kwartalnik 0,97% 1,30%
Sól i Pieprz 0,90% -
Play 0,80% 0,51%
Elle Decoration 0,48% 0,62%
Weranda Country 0,35% 0,30%
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita) 0,16% 0,19%

 

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca do listopada 2011 roku na losowej próbie 24 285 przypadków i w okresie od czerwca do listopada 2012 roku na losowej próbie 24 037 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo CykluSezonowego.

Dołącz do dyskusji: Spada czytelnictwo miesięczników, liderem „Twój Styl”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
idgo
Brawo Claudia!!! Trzeba przyznać, że jest coraz lepsza. Mają tam naprawdę dobry zespół. Pracowici. Kreatywni. Pracujący na kilka etatów czy podczas ciężkich chorób. Fajni sa. Szkoda,że już tam nie pracuję Trzymajcie się.
0 0
odpowiedź