Skromne prognozy od czołowych producentów telewizorów LCD
Dzięki olimpiadzie i cyfryzacji rynek telewizorów LCD miał w bieżącym roku zanotować gwałtowny wzrost sprzedaży. Jednak na skutek kryzysu gospodarczego nic takiego nie miało miejsca, a producenci są teraz bardziej ostrożni jeśli idzie o prognozy na przyszły rok.
Spośród czołowych firm najbardziej optymistyczny jest Samsung, który wyznaczył sobie cel sprzedania 28-29 milionów telewizorów LCD w roku 2009 - informuje serwis DigiTimes.
Tymczasem Sony spodziewa się, że w przyszłym roku sprzeda 20-22 miliony, LG Electronics 14-14,5 miliona, Sharp 13-15,5 miliona, a Philips 10-10,5 miliona swoich odbiorników.
Wymienione założenia są generalnie bardzo zachowawcze w stosunku do sprzedaży notowanej przez firmy w bieżącym roku, a wszystko przez ponurą sytuację gospodarczą.
Czołowi producenci zamierzają też w większym stopniu polegać na wewnętrznej produkcji wykorzystywanych w telewizorach panelów LCD. Przykładowo LG planuje w przyszłym roku w 90 procentach swoich telewizorów montować własne panele, a w przypadku Samsunga i Sony wskaśnik ten wyniesie około 60 procent. To zła wiadomość oznaczająca w konsekwencji trudny rok dla tajwańskich producentów paneli, którzy nie mają własnych, uznanych marek odbiorników.
Dołącz do dyskusji: Skromne prognozy od czołowych producentów telewizorów LCD