Sigma Bis podwoiła przychody i zmniejszyła stratę, dwie trzecie wpływów od Orlenu i PZU
Agencja mediowa Sigma Bis, należąca do Orlenu i PZU, w ub.r. przy wzroście przychodów o 107,7 proc. do 191,18 mln zł zanotowała spadek straty netto z 2,08 do 1,31 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Sigma Bis w ub.r. 64 proc. przychodów wygenerowała od swoich właścicieli - państwowych koncernów Orlen (ma 66 proc. jej udziałów) i PZU (34 proc.). Wpływy od koncernu energetycznego rok do roku zwiększyły się z 75,99 do 96,78 mln zł, a od grupy ubezpieczeniowej - z 16,04 do 26,12 mln zł.
Już 24 mln zł od jednostek państwowych
Od początku ub.r. agencja obsługuje mediowo należącą do PZU firmę Link4. W sierpniu przejęła obsługę Alior Banku (jego największym akcjonariuszem jest PZU), a w marcu br. - Banku Pekao SA (kilka lat temu jego pakiet kontrolny przejęły PFR i PZU).
Sigma Bis zrealizowała też szereg zleceń dla kilku ministerstw i kancelarii premiera. Przychody firmy od Skarbu Państwa poszły w górę z 2,74 do 24,53 mln zł.
W sprawozdaniu podkreśliła, że jej głównym założeniem strategii było szybkie zwiększanie obrotów. - Na rynku domów mediowych wielkość obrotów decyduje o sile negocjacyjnej przekładającej się na skalę rabatów negocjowanych z właścicielami mediów i tym samym na konkurencyjność oferty - napisała. W ub.r. uczestniczyła w kilkudziesięciu przetargach.
Dwa razy więcej dla pracowników
Wydatki Sigma Bis wzrosły o 103,6 proc. do 192,21 mln zł. Zdecydowana większość to koszty usług obcych (głównie zakupu powierzchni reklamowych w mediach), które poszły w górę z 86,33 do 176,78 mln zł.
Koszty pracownicze wzrosły prawie dwukrotnie - z 7,47 do 14,52 mln zł, z czego nakłady na wynagrodzenia - z 6,33 do 12,25 mln zł. Na koniec ub.r. w agencji pracowało 100 osób, a rok wcześniej - 45.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Od jesieni 2020 roku prezesem Sigma Bis jest Marcin Dec (wiosną ub.r. na krótko został też prezesem wydawnictwa Polska Press, po tym jak przejął je Orlen), w zarządzie agencji są też Artur Muszkiet i Tomasz Michalski.
Strata sprzedażowa Sigma Bis zmalała z 2,36 do 1,04 mln zł, a strata netto - z 2,08 do 1,31 mln zł.
Na koniec ub.r. agencja miała do spłaty 5,95 mln zł pożyczek od Orlenu (wobec 5,94 mln zł rok wcześniej) i 3,09 mln zł od PZU (tyle samo co przed rokiem). Z drugiej strony dysponowała 5,98 mln zł na rachunkach bankowych (na koniec 2020 roku było to 7,55 mln zł).
- Strategicznym celem Spółki jest pozyskiwanie do współpracy kolejnych klientów, co będzie mieć wpływ na dalszy wzrost obrotów Spółki, jej pozycję rynkową i siłę negocjacyjną. Wyzwaniem stojącym przed Spółką jest utrzymanie posiadanego zespołu specjalistów na rynku, na którym panuje duża konkurencja oraz fluktuacja wyspecjalizowanych kadr - zaznaczono w sprawozdaniu agencji.
Według danych Publicis Groupe w pierwszym kwartale br. wydatki reklamowe w Polsce zwiększyły się o 6,8 proc. do 2,37 mld zł, mimo że po wybuchu wojny część marketerów ograniczyła działania. Motorami wzrostu były reklama zewnętrzna i internetowa, ta druga jest liderem z coraz większą przewagą nad reklamą telewizyjną.
Publicis Groupe prognozuje, że w całym br. polski rynek reklamowy zyska 4,8 proc.
Dołącz do dyskusji: Sigma Bis podwoiła przychody i zmniejszyła stratę, dwie trzecie wpływów od Orlenu i PZU