Serwisy o modzie i urodzie z 7 mln użytkowników. Liderami Wizaz.pl i Kobieta.onet.pl (TOP10)
Strony dotyczące mody i urody miesięcznie odwiedza ok. 7 mln polskich internautów, przede wszystkim kobiety, osoby ze średnim i wyższym wykształceniu, w wieku 15-44 lat. Najpopularniejszymi serwisami są Wizaa.pl i Kobieta.onet.pl/uroda, a na najdłużej przyciągają użytkowników Maxmodels.pl i Vinted.pl.
W lipcu br. witryny o modzie i urodzie odwiedziło łącznie 7,01 mln polskich internautów (real users), o 390,8 tys. mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 5,3 proc. - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Największy zasięg takie strony osiągnęły latem i jesienią ub.r. - w sierpniu miały 7,69 mln użytkowników, a w październiku - rekordowe jak dotąd 7,76 mln. Za to w pierwszych trzech miesiącach ub.r. i od lutego do maja br. notowały poniżej 7 mln odwiedzających.
Strony o modzie i urodzie w większości odwiedzają kobiety - w lipcu br. było ich 4,1 mln i stanowiły 58,5 proc. wszystkich odwiedzających. W skali dwóch lat liczba użytkowniczek wzrosła o 104,3 tys. (czyli o 2,6 proc.), natomiast mężczyzn przybyło 215,1 tys. (to wzrost o 8 proc.), dzięki czemu ich udział zwiększył się z 40,2 do 41,5 proc.
Dwiema zdecydowanie największymi grupami wiekowymi użytkowników są osoby w wieku 15-24 lat i 25-34 lat. Tych pierwszych w lipcu br. było 1,8 mln (co stanowiło 25,6 proc. wszystkich odwiedzających), a przez dwa lata ich liczba wzrosła o 125,8 tys. (7,5 proc. w górę). Tych drugich było 1,89 mln (27 proc. udziału), o 207,6 tys. mniej niż przed dwoma laty (9,9 proc. w dół).
W skali dwóch lat mocno wzrosła liczba odwiedzających w wieku 45-54 lat (o 220,9 tys., czyli 32,7 proc.) oraz 55 lat i więcej (o 156,7 tys., czyli 26,6 proc.). Natomiast tych w wieku 7-14 lat ubyło 90,8 tys. (spadek o 21,8 proc.).
Na strony o modzie i urodzie w lipcu br. zajrzało 1,98 mln internautów ze średnim wykształceniem, stanowiąc 28,3 proc. wszystkich użytkowników. Liczba tych odwiedzających zwiększyła się przez dwa lata o 136,7 tys. (7,4 proc. w górę).
Użytkowników z dyplomem uczelni wyższych było w lipcu br. 1,6 mln (22,9 proc. udziału), a z wykształceniem zasadniczym zawodowym - 1,02 mln (14,5 proc. udziału). Tych drugich w skali dwóch lat przybyło aż 293,6 tys. (to wzrost o 40,5 proc.).
W lipcu br. serwisy o modzie i urodzie odwiedziło 2,54 mln internautów ze wsi, o 418,7 tys. więcej niż dwa lata wcześniej (to wzrost o 19,7 proc.). W efekcie ich udział wśród wszystkich użytkowników wzrósł z 31,7 do 36,2 proc.
W poszczególnych grupach miast odwiedzających było od 556 tys. do 943 tys., a ich udział procentowy wynosił od 7,9 do 13,4 proc. W skali dwóch lat wyraźnie ubyło użytkowników z miast do 50 tys. mieszkańców (spadek o 235,1 tys.), za to przybyło tych z miast od 200 do 500 tys. mieszkańców (wzrost o 127,2 tys.).
Na drugiej podstronie wyniki czołowych serwisów o modzie i urodzie
1 2
Dołącz do dyskusji: Serwisy o modzie i urodzie z 7 mln użytkowników. Liderami Wizaz.pl i Kobieta.onet.pl (TOP10)