Serwisy informacyjno-publicystyczne z dużymi wzrostami. Onet przed WP, Fakt.pl najbardziej w górę (TOP10)
W kwietniu br. 10 czołowych serwisów z kategorii informacji i publicystyki miało 27 proc. użytkowników i 90 proc. odsłon więcej niż rok wcześniej. Procentowo najwyższe wzrosty osiągnęły Fakt.pl, SE.pl i RadioZET.pl, a liderem zasięgowym jest Onet wyprzedzający WP.pl.
Onet.pl (Ringier Axel Springer Polska) w zeszłym miesiącu w kategorii informacji i publicystyki ogólnokrajowej (bez treści regionalnych i o pogodzie) odwiedziło 11,08 mln użytkowników, czyli 39,3 proc. wszystkich internautów w Polsce. Wykonali tam 259,18 mln odsłon, na każdego przypadło średnio 23,4 - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
WP.pl w tej kategorii zanotowała 10,07 mln użytkowników i 314,46 mln odsłon (przeciętnie po 31,2 na odwiedzającego). Na TVN24.pl 9,38 mln internautów wykonało 198,63 mln odsłon (średnio 21,2 na każdego), a na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) 7,89 mln odwiedzających wygenerowało 84,02 mln odsłon.
W zestawieniu oprócz Fakt.pl są dwie witryny dzienników. Wyborcza.pl (Agora) zanotowała 6,54 mln użytkowników i 68,66 mln odsłon, a SE.pl (Grupa ZPR Media) - 6,2 mln użytkowników i 92,3 mln odsłon. Na portalu „Gazety Wyborczej” obowiązuje płatny, subskrypcyjny system dostępu do treści (w drugiej połowie Agora podała, że korzystało z niego 240 tys. internautów, o 20 tys. więcej niż miesiąc wcześniej), przy czym od połowy marca dla wszystkich odwiedzających dostępne są teksty o epidemii.
Na RadioZET.pl w kategorii informacyjno-publicystycznej 7,4 mln internautów wykonało 51,08 mln odsłon, a RMF24.pl miał 7,14 mln użytkowników i 46,31 mln odsłon. Gazeta.pl (Agora) zanotowała 6,83 mln odwiedzających i 73,62 mln odsłon, natomiast na Interia.pl 6,31 mln użytkowników wygenerowało 154,56 mln odsłon (na każdego przypadło średnio 24,5 odsłon).
Dziesięć czołowych serwisów z kategorii informacji i publicystyki w zeszłym miesiącu zanotowało w sumie 78,85 mln użytkowników (oczywiście bez współodwiedzalności) i 1,34 mln odsłon. Rok wcześniej miały 62,06 mln odwiedzających i 708,7 mln odsłon, tym samym rok do roku zyskały 16,79 mln użytkowników (27,1 proc.) i 634,14 mln odsłon (89,5 proc.).
Onet.pl w tej kategorii zanotował wzrost o 2,23 mln użytkowników i 140,77 mln odsłon (to odpowiednio 25,2 i 118,9 proc. w górę). WP.pl zyskała mniej - 327,4 tys. użytkowników (3,4 proc.) i 122,71 mln odsłon (64 proc.), w konsekwencji spadając z pozycji lidera zasięgowego i tracąc część przewagi w liczbie odsłon.
Najmocniej zwiększyła się liczba użytkowników Fakt.pl - o 3,5 mln (79,9 proc.), jednocześnie liczba odsłon poszła w górę o 26,95 mln (47,2 proc.). TVN24.pl zyskał 2,45 mln odwiedzających (35,5 proc.) i 101,62 mln odsłon (104,7 proc.), Wyborcza.pl - 1,78 mln użytkowników (37,4 proc.) i 40,4 mln odsłon (142,9 proc.), a SE.pl - 1,83 mln użytkowników (42 proc.) i 50,73 mln odsłon (122 proc.).
W części informacyjno-publicystycznej RadioZET.pl przybyło 2,15 mln internautów (40,9 proc.) i 21,25 mln odsłon (71,2 proc.), a na RMF24.pl - 1,79 mln użytkowników (33,5 proc.) i 21,48 mln odsłon (86,5 proc.).
Gazeta.pl osiągnęła w tej kategorii wzrost o 751,3 tys. odwiedzających (12,4 proc.) i 27,35 mln odsłon (59,1 proc.). Interia.pl jako jedyna w zestawieniu zanotowała minimalny spadek liczby użytkowników (o 35 tys., czyli 0,5 proc), jednocześnie liczba jej odsłon zwiększyła się o 80,89 mln (109,8 proc.).
Dołącz do dyskusji: Serwisy informacyjno-publicystyczne z dużymi wzrostami. Onet przed WP, Fakt.pl najbardziej w górę (TOP10)
Które portale mają taki mechanizm?