Serwisy Gazeta.pl rok po roku: które zyskały, które straciły
W czerwcu br. wśród stron z Grupy Gazeta.pl zdecydowanie najpopularniejsza była sama Gazeta.pl, a wśród jej sekcji - forum. Które serwisy zyskały, a które straciły najwięcej w skali roku? Raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Danych z badania Megapanel PBI/Gemius przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w czerwcu br. portal Gazeta.pl odwiedziło ponad 8,2 mln użytkowników, wykonując prawie 350 mln odsłon. Portal miał ponad dwukrotnie większy zasięg niż kolejny serwis - platforma blogowa Blox.pl.
>>> Megapanel z czerwca: Facebook przed Interią, NK.pl przed Allegro
Wśród pozostałych stron Grupy Gazeta.pl jeszcze tylko Wyborcza.pl, serwis „Gazety Wyborczej”, przyciągnął nieco ponad 2 mln użytkowników. Kolejnych siedem stron miało między 1 a 1,75 mln real users. Co ciekawe, Plotek.pl zanotował prawie trzy razy więcej odsłon niż Wyborcza.pl i Blox.pl, które odwiedziło zdecydowanie więcej użytkowników.
Po ponad 500 tys. real users przyciągnęły w czerwcu czołowe serwisy Grupy Gazeta.pl o tematyce motoryzacyjnej, komputerowej, parentingowej i wnętrzarskiej. Ponad 300 tys. użytkowników odwiedziło serwis zakupów grupowych HappyDay.pl, który został uruchomiony z końcem maja (więcej na ten temat).
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w czerwcu
Natomiast pod względem średniego czasu spędzanego na stronie przez internautę zdecydowanym liderem okazała się Tuba.pl, która ponad rok temu wprowadziła dużo opcji multimedialnych i społecznościowych (więcej na ten temat). Z pozostałych serwisów na dłużej niż dwie godzinę przyciągał swoich użytkowników jeszcze tylko Photoblog.pl, a na ponad godzinę - Gazeta.pl.
TOP30 serwisów Grupy Gazeta.pl w czerwcu br. (Megapanel PBI/Gemius) | ||||||
lp. | nazwa serwisu |
użytkownicy (real users) |
odsłony krajowe ogółem | średni czas na użytkownika [godz:min:s] | zasięg wśród internautów | odsłony krajowe mobile |
1 | Gazeta.pl | 8 256 317 | 347 700 654 | 01:02:15 | 43,66% | 10 153 899 |
2 | Blox.pl | 3 865 779 | 29 342 874 | 00:11:14 | 20,44% | 373 763 |
3 | Wyborcza.pl | 2 025 025 | 25 364 249 | 00:21:32 | 10,71% | 664 930 |
4 | Plotek.pl | 1 754 057 | 90 141 057 | 00:36:06 | 9,28% | 1 268 907 |
5 | SFD.pl | 1 649 990 | 12 786 588 | 00:11:19 | 8,73% | 195 765 |
6 | Gazetapraca.pl | 1 508 802 | 26 485 969 | 00:15:27 | 7,98% | 144 395 |
7 | Sport.pl | 1 468 093 | 46 514 954 | 00:47:40 | 7,76% | 631 033 |
8 | Photoblog.pl | 1 363 398 | 267 038 949 | 02:47:30 | 7,21% | 4 968 332 |
9 | Wyborcza.biz | 1 083 568 | 12 817 573 | 00:19:34 | 5,73% | 759 611 |
10 | Moto.pl | 602 117 | 7 057 105 | 00:12:05 | 3,18% | 79 069 |
11 | Lula.pl | 566 678 | 11 488 962 | 00:13:23 | 3,00% | 50 793 |
12 | Sciagnij.pl | 565 154 | 2 417 596 | 00:03:41 | 2,99% | 47 518 |
13 | Edziecko.pl | 533 507 | 3 193 237 | 00:07:12 | 2,82% | 55 076 |
14 | Domiporta.pl | 515 034 | 12 233 208 | 00:16:15 | 2,72% | 71 428 |
15 | Tokfm.pl | 495 108 | 3 866 232 | 00:11:20 | 2,62% | 114 757 |
16 | Autotrader.pl | 485 974 | 5 754 007 | 00:08:53 | 2,57% | 58 839 |
17 | Widelec.pl | 456 468 | 3 376 518 | 00:09:00 | 2,41% | 35 854 |
18 | Ugotuj.to | 431 681 | 2 165 217 | 00:05:12 | 2,28% | 21 833 |
19 | Kotek.pl | 429 088 | 11 896 995 | 00:25:41 | 2,27% | 74 095 |
20 | Groszki.pl | 369 606 | 9 248 959 | 00:15:58 | 1,95% | 41 097 |
21 | HappyDay.pl | 331 089 | 959 273 | 00:03:22 | 1,75% | - |
22 | Zczuba.pl | 326 820 | 3 776 948 | 00:30:51 | 1,73% | 53 996 |
23 | Ladnydom.pl | 314 931 | 2 096 476 | 00:07:08 | 1,67% | 8 753 |
24 | Tuba.pl | 312 711 | 4 825 576 | 06:58:47 | 1,65% | 19 653 |
25 | Wysokieobcasy.pl | 279 815 | 2 520 557 | 00:13:14 | 1,48% | 25 369 |
26 | Polygamia.pl | 244 655 | 3 785 072 | 00:26:56 | 1,29% | 165 511 |
27 | Domosfera.pl | 237 191 | 2 713 146 | 00:07:40 | 1,25% | 12 452 |
28 | Czterykaty.pl | 230 407 | 4 580 798 | 00:10:08 | 1,22% | 14 660 |
29 | Naprzerwie.pl | 202 105 | 2 606 418 | 00:18:01 | 1,07% | 2 725 |
30 | Avanti24.pl | 182 564 | 4 096 615 | 00:13:15 | 0,97% | 16 401 |
W skali roku największy wzrost liczby użytkowników - wynoszący dokładnie 709 tys. - osiągnęła Gazeta.pl. Jednocześnie portal zanotował j ponad 15 mln odsłon więcej. Z drugiej strony liczba użytkowników Wyborcza.pl spadła rok do roku o ok. 340 tys., a liczba odsłon - o prawie 3,5 mln.
Jeszcze większy spadek liczby odsłon - prawie 6 mln - zanotowała Gazetapraca.pl, którą odwiedziło prawie 300 tys. użytkowników mniej niż rok wcześniej. Natomiast aż 36 mln odsłon mniej wykonano na Photoblog.pl. Za to w serwisie Plotek.pl nieznacznie więcej użytkowników wykonało prawie dwa razy więcej odsłon niż przed rokiem.
Jeśli chodzi o czas spędzany przez przeciętnego użytkownika, to największy, kilkukrotny wzrost osiągnęła w skali roku Tuba.pl. Na zdecydowanie dłużej niż rok wcześniej internautów przyciągały też Plotek.pl i Moto.pl. Natomiast w czołowej dziesiątce nieznaczne spadki pod tym względem zanotował Photoblog.pl.
Wśród sekcji portalu Gazeta.pl najwięcej użytkowników i odsłon zanotowało forum. Ponad 2,5 mln real users miał dział z wiadomościami, a ponad 1 mln - dział o zdrowiu. Poczta.gazeta.pl zanotowała tylko 330 tys. użytkowników
TOP20 sekcji Gazeta.pl w czerwcu br. (Megapanel PBI/Gemius) | ||||||
lp. | nazwa sekcji |
użytkownicy (real users) |
odsłony krajowe ogółem | średni czas na użytkownika [godz:min:s] | zasięg wśród internautów | odsłony krajowe mobile |
1 | Społeczności-Forum | 3 535 852 | 55 277 943 | 00:16:01 | 18,70% | 615 128 |
2 | Wiadomości, informacje-Wiadomosci | 2 695 339 | 37 105 671 | 00:21:18 | 14,25% | 191 228 |
3 | Kobieta-Zdrowie | 1 089 063 | 5 092 189 | 00:06:43 | 5,76% | 65 795 |
4 | Biznes, Gospodarka, Finanse-Gospodarka | 697 902 | 5 473 536 | 00:09:53 | 3,69% | 53 770 |
5 | Kobieta-Kobieta | 697 660 | 7 460 727 | 00:09:53 | 3,69% | 78 337 |
6 | Technologie-Technologie | 670 131 | 4 455 035 | 00:09:06 | 3,54% | 45 921 |
7 | Turystyka-Podróże | 579 784 | 8 974 031 | 00:12:13 | 3,07% | 52 369 |
8 | Wiadomości, informacje-Policyjni | 443 901 | 4 896 323 | 00:11:30 | 2,35% | 74 546 |
9 | Kultura, Rozrywka-Kultura | 425 173 | 3 493 295 | 00:10:50 | 2,25% | 25 364 |
10 | Edukacja-Edukacja | 366 010 | 1 420 314 | 00:04:31 | 1,94% | 11 507 |
11 | Społeczności-Poczta | 331 336 | 4 942 143 | 00:35:48 | 1,75% | 5 682 |
12 | Wiadomości, informacje-Pogoda | 240 652 | 1 346 206 | 00:08:17 | 1,27% | 22 183 |
13 | Kultura, Rozrywka-Co Jest Grane | 137 853 | 806 085 | 00:05:53 | 0,73% | 16 012 |
14 | Technologie-Next | 137 046 | 446 040 | 00:04:40 | 0,72% | 4 869 |
15 | Kultura, Rozrywka-Film | 116 394 | 558 711 | 00:04:31 | 0,62% | 5 294 |
16 | Kultura, Rozrywka-Kinoplex | 106 217 | 1 119 598 | 00:10:03 | 0,56% | 3 711 |
17 | Wiadomości, informacje-Telewizja | 102 768 | 1 468 678 | 00:11:45 | 0,54% | 102 047 |
18 | Edukacja-Super Mózg | 99 505 | 482 566 | 00:06:00 | 0,53% | 2 655 |
19 | Kobieta-Palce Lizać | 89 782 | 991 114 | 00:08:02 | 0,47% | 2 680 |
20 | Biznes, Gospodarka, Finanse-Giełda | 88 123 | 976 235 | 00:18:51 | 0,47% | 6 047 |
Forum.gazeta.pl zyskało w skali roku ponad milion użytkowników, ale straciło prawie 3 mln odsłon. Spadki w obu kategoriach - odpowiednio prawie 500 tys. real users i 13 mln odsłon - zanotował dział Gazeta.pl z wiadomościami. Natomiast zasięg sekcji portalu poświęconej zdrowiu zwiększył się o ponad 200 proc. Wśród mniej popularnych działów największy wzrost odwiedzalności zanotowały „Podróże”, a największy spadek - „Co jest grane”.
Ogółem strony Grupy Gazeta.pl w czerwcu br. odwiedziło ok. 550 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej. Liczba odsłon wykonanych w tych serwisach wzrosła o prawie 30 mln.
Grupa Gazeta.pl w ciągu roku (Megapanel PBI/Gemius) | |||
real users | odsłony | zasięg | |
VI 2010 | 11 188 581 | 1 029 533 276 | 63,56% |
VII 2010 | 10 736 434 | 971 803 030 | 60,81% |
VIII 2010 | 10 943 822 | 1 038 260 804 | 61,31% |
IX 2010 | 11 311 416 | 1 017 291 180 | 63,44% |
X 2010 | 11 651 106 | 1 118 570 552 | 63,89% |
XI 2010 | 11 752 874 | 1 163 977 561 | 64,42% |
XII 2010 | 11 522 912 | 1 142 464 856 | 62,93% |
I 2011 | 11 715 764 | 1 254 660 011 | 64,32% |
II 2011 | 11 850 725 | 1 158 643 262 | 63,96% |
III 2011 | 12 169 949 | 1 244 481 782 | 65,14% |
IV 2011 | 11 916 564 | 1 106 664 114 | 62,67% |
V 2011 | 12 007 908 | 1 150 480 886 | 63,59% |
VI 2011 | 11 740 384 | 1 059 082 309 | 62,09% |
W ciągu roku strony Grupy Gazeta.pl zdecydowanie najmniej użytkowników przyciągnęły w wakacje, a najwięcej - w marcu. Liczba odsłon w kolejnych miesiącach zmieniała się mniej więcej między 1 a 1,2 mld.
Dołącz do dyskusji: Serwisy Gazeta.pl rok po roku: które zyskały, które straciły
Ale może plotek.pl i gazeta.pl to ten sam poziom?