Serwisy dzienników: na czele Fakt.pl przed Wyborcza.pl i SE.pl, w dół Wyborcza.biz i Gazetaprawna.pl
Fakt.pl ma najwięcej użytkowników i odsłon wśród serwisów dzienników ogólnopolskich, natomiast na najdłuższej odwiedzających przyciąga PB.pl. W skali roku spore spadki odwiedzalności zanotowały Wyborcza.biz i Gazetaprawna.pl.
W październiku br. Fakt.pl (Grupa Onet-RASP) odwiedziło 6,31 mln realnych użytkowników (czyli 22,96 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 98,92 mln odsłon, a każdy korzystał ze strony przeciętnie przez 16 minut i 45 sekund (16:45) - wynika z badania Gemius/PBI opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.
Pod względem liczby użytkowników serwis nieznacznie (o 165,3 tys.) wyprzedził Wyborcza.pl (Agora), notując przy tym o 40,26 mln więcej odsłon. Z „Gazetą Wyborczą” jest związana także witryna gospodarcza Wyborcza.biz, która w zeszłym miesiącu zanotowała 1,27 mln użytkowników i 2,53 mln odsłon. We wszystkich witrynach „GW” od prawie czterech lat obowiązuje płatny system dostępu do treści, z którego obecnie korzysta już ponad 110 tys. osób.
Portal „Super Expressu” (ZPR Media) przy 5,78 mln użytkowników zanotował 35,9 mln odsłon i 5:05 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. PrzegladSportowy.pl (Grupa Onet-RASP) miał 3,39 mln użytkowników, 27,67 mln odsłon i 8:48 minuty przeciętnego czasu korzystania, a portal „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) - miesiąc temu udostępniony na stałe w nowej odsłonie - zanotował 2,73 mln użytkowników, 10,81 mln odsłon i 5:03 minuty średniego czasu korzystania.
Z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes) związane są trzy serwisy, z których Gazetaprawna.pl w zeszłym miesiącu przy 1,99 mln użytkowników miał 7,24 mln odsłon, a Dziennik.pl - przy 1,92 mln użytkowników 12,86 mln odsłon, natomiast zdecydowanie najniższe wyniki (521,2 tys. użytkowników i 2,1 mln odsłon) osiągnął Forsal.pl.
Wśród portali dzienników zajmujących się wyłącznie gospodarką najpopularniejszy jest PB.pl (Bonnier Business Polska) z 647,6 tys. użytkowników, 4,31 mln odsłon i 19:10 minuty przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego. W serwisie na początku br. wraz z nową odsłoną wprowadzono zmieniony system płatnego dostępu do treści. Z kolei Parkiet.com (Gremi Media) zanotował 110,2 tys. użytkowników, 1,68 mln odsłon i 16:30 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.
Serwisy dzienników ogólnopolskich w październiku 2017 r. | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
fakt.pl | 6 306 125 | 98 920 978 | 0:16:45 | 22,96% |
wyborcza.pl | 6 140 781 | 58 660 552 | 0:09:51 | 22,36% |
se.pl | 5 781 203 | 35 900 629 | 0:05:05 | 21,05% |
przegladsportowy.pl | 3 395 927 | 27 673 078 | 0:08:48 | 12,37% |
rp.pl | 2 734 013 | 10 815 391 | 0:05:03 | 9,96% |
gazetaprawna.pl | 1 987 488 | 7 236 564 | 0:04:08 | 7,24% |
dziennik.pl | 1 918 658 | 12 859 252 | 0:05:28 | 6,99% |
wyborcza.biz | 1 275 898 | 2 527 848 | 0:01:34 | 4,65% |
polskatimes.pl | 846 523 | 2 142 553 | 0:01:25 | 3,08% |
pb.pl | 647 567 | 4 310 422 | 0:19:10 | 2,36% |
forsal.pl | 521 217 | 2 100 693 | 0:04:21 | 1,90% |
parkiet.com | 110 171 | 1 684 273 | 0:16:30 | 0,40% |
Tylko na komputerach Fakt.pl odwiedziło 3,39 mln internautów, którzy wykonali 43,51 mln odsłon, a każdy spędził w serwisie przeciętnie 14:13 minuty. Wyborcza.pl zanotowała o 217,7 tys. użytkowników i 11,19 mln odsłon mniej.
SE.pl miał 3,58 mln użytkowników i 18,65 mln odsłon, a Przegladsportowy.pl - 2,16 mln użytkowników i 11,56 mln odsłon.
Z PB.pl odwiedzający korzystał średnio przez 28:15 minuty, a z Parkiet.com - przez 20:56 minuty.
Serwisy dzienników ogólnopolskich w październiku 2017 r. na komputerach | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
fakt.pl | 3 394 381 | 43 513 837 | 0:14:13 | 12,36% |
wyborcza.pl | 3 612 046 | 32 326 446 | 0:10:09 | 13,15% |
se.pl | 3 578 043 | 18 656 758 | 0:04:01 | 13,03% |
przegladsportowy.pl | 2 162 261 | 11 564 510 | 0:06:05 | 7,87% |
rp.pl | 1 759 470 | 6 730 543 | 0:05:19 | 6,41% |
gazetaprawna.pl | 1 470 805 | 4 626 450 | 0:03:39 | 5,36% |
dziennik.pl | 1 014 690 | 6 113 043 | 0:06:11 | 3,69% |
wyborcza.biz | 718 881 | 1 371 042 | 0:01:31 | 2,62% |
polskatimes.pl | 390 179 | 1 022 762 | 0:01:46 | 1,42% |
pb.pl | 390 080 | 3 089 734 | 0:28:15 | 1,42% |
forsal.pl | 300 699 | 1 038 810 | 0:04:14 | 1,09% |
parkiet.com | 70 998 | 1 374 996 | 0:20:56 | 0,26% |
Portal „Faktu” na smartfonach i tabletach zanotował już wyższe wyniki odwiedzalności niż na komputerach: minimalnie więcej użytkowników (3,99 mln), znaczenie więcej odsłon (55,41 mln, wobec 43,51 mln na komputerach) oraz nieco dłuższy przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego (14:21 minuty).
Wyborcza.pl też miała w mobile’u więcej użytkowników niż na desktopie (3,66 mln wobec 3,61 mln), a Przegladsportowy.pl - więcej odsłon (16,11 mln wobec 11,56 mln).
Serwisy dzienników ogólnopolskich w październiku wrześniu 2017 r. na smartfonach i tabletach | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
fakt.pl | 3 995 115 | 55 407 141 | 0:14:21 | 14,55% |
wyborcza.pl | 3 662 462 | 26 334 106 | 0:06:30 | 13,34% |
se.pl | 3 013 665 | 17 243 871 | 0:04:59 | 10,97% |
przegladsportowy.pl | 1 879 847 | 16 108 568 | 0:08:54 | 6,85% |
rp.pl | 1 182 042 | 4 084 848 | 0:03:47 | 4,30% |
gazetaprawna.pl | 633 088 | 2 610 114 | 0:04:31 | 2,31% |
dziennik.pl | 1 101 902 | 6 746 208 | 0:03:49 | 4,01% |
wyborcza.biz | 650 309 | 1 156 806 | 0:01:25 | 2,37% |
polskatimes.pl | 499 458 | 1 119 791 | 0:01:01 | 1,82% |
pb.pl | 283 594 | 1 220 688 | 0:04:56 | 1,03% |
forsal.pl | 231 238 | 1 061 883 | 0:04:18 | 0,84% |
parkiet.com | - | 309 277 | - | - |
W skali roku Fakt.pl zyskał 0,76 pkt proc. zasięgu (to 3,4 proc. w górę), natomiast liczba odsłon serwisu zmalała aż o 91 mln (czyli 47,9 proc.), a średni czas korzystania przez odwiedzającego wydłużył się o 16 sekund (a więc 1,6 proc.).
Wyborcza.pl przy wzroście zasięgu o 0,79 pkt proc. (3,7 proc.) straciła 5,62 mln odsłon i 2:51 minuty przeciętnego czasu korzystania (to 8,7 i 22,4 proc. w dół). Z kolei SE.pl zyskał 1,44 pkt proc. zasięgu, 1,27 mln odsłon i 3 sekundy średniego czasu korzystania (to 7,3, 3,7 i 1 proc. w górę).
Rp.pl przy wzroście zasięgu o 1,64 pkt proc. (czyli 19,7 proc.) zanotował spadek liczby odsłon o 9,88 mln (47,7 proc. w dół) i średniego czasy spędzonego przez użytkownika o 2:52 minuty (36,2 proc. w dół). Podobna zmiana nastąpiła w przypadku Polskatimes.pl: wzrost zasięgu o 0,48 pkt proc. (18,5 proc.) oraz spadek liczby odsłon o 588,5 tys. i średniego czasu korzystania o 1:22 minuty (to 21,5 i 49,1 proc. w dół). Przegladsportowy.pl zyskał natomiast 0,69 pkt proc. zasięgu (5,9 proc. w górę), ale stracił 1,8 mln odsłon i 3:46 minuty przeciętnego czasu korzystania (to spadki o 6,1 i 30 proc.).
Z kolei Gazetaprawna.pl zanotowała spadki o 1,32 pkt proc. zasięgu, 745,2 tys. odsłon (to 15,4 i 9,3 proc. w dół), a Wyborcza.biz - 1,02 pkt proc. zasięgu, 2,45 mln odsłon i 1:09 minuty średniego czasu korzystania (to 18, 49,3 i 42,3 proc. w dół).
Dołącz do dyskusji: Serwisy dzienników: na czele Fakt.pl przed Wyborcza.pl i SE.pl, w dół Wyborcza.biz i Gazetaprawna.pl