„Rzeczpospolita” i „Nasze Miasto” ze spadkami reklamowymi - zyskały „Fakt” i „SE” (TOP 10)
We wrześniu br. cennikowe wpływy reklamowe gazet były o 2,6 proc. mniejsze niż rok wcześniej. Kilkunastoprocentowe spadki zanotowały „Rzeczpospolita” i „Nasze Miasto”, natomiast podobne wzrosty osiągnęły „Fakt” i „Super Express”.
Cennikowe przychody reklamowe gazet (bez rabatów i autopromocji) we wrześniu br. wyniosły 148,74 mln zł, o 3,92 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 2,6 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Jest to sporo mniejszy spadek niż we wcześniejszych miesiącach - w sierpniu cennikowe wpływy zmalały o 11,6 proc. (zobacz szczegóły), w lipcu - o 9 proc. (więcej o tym), a w całym I półroczu - o 6,3 proc. (więcej na ten temat). Faktyczne spadki były sporo większe - według szacunków Starlinka w I połowie br. wyniosły 23 proc. (zobacz szczegóły).
We wrześniu zarabiająca z reklam zdecydowanie najwięcej „Gazeta Wyborcza” (Agora) zanotowała minimalny wzrost cennikowych wpływów (o 247,4 tys. zł, czyli 0,6 proc.). Natomiast przychody reklamowe „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wzrosły o 1,73 mln zł (12,1 proc. w górę), „Super Expressu” (Murator) - o 1,08 mln zł (czyli o 11,4 proc.), bezpłatnego „Metra” (Agora) - o 720,7 tys. zł (8,1 proc. w górę), a „Dziennika Polskiego” (Grupa Polskapresse) - o 102,4 tys. zł (czyli o 4,1 proc.).
Pozostałe tytuły z czołowej dziesiątki zanotowały spadki. Cennikowe wpływy reklamowe „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) zmalały o 1,47 mln zł (to 13,4 proc. w dół), a „Polski” (Grupa Polskapresse) - o milion złotych (czyli 4,5 proc.). Darmowe „Nasze Miasto” (Grupa Polskapresse) straciło 450,6 tys. zł wpływów z reklam (13,4 proc. w dół), „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - 396,6 tys. zł (6,6 proc. w dół), a „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - 46,7 tys. zł (1,5 proc. w dół).
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
IX.2013 |
IX.2014 |
GAZETA WYBORCZA |
42 820 927 zł |
43 068 353 zł |
POLSKA |
22 004 440 zł |
21 004 412 zł |
FAKT |
14 282 541 zł |
16 018 357 zł |
SUPER EXPRESS |
9 534 905 zł |
10 618 610 zł |
METRO |
8 892 832 zł |
9 613 566 zł |
RZECZPOSPOLITA |
10 959 558 zł |
9 490 240 zł |
DZIENNIK GAZETA PRAWNA |
6 017 380 zł |
5 620 765 zł |
PULS BIZNESU |
3 040 006 zł |
2 993 330 zł |
NASZE MIASTO |
3 355 654 zł |
2 905 003 zł |
DZIENNIK POLSKI |
2 470 282 zł |
2 572 696 zł |
monitorowane tytuły razem |
152 661 170 zł |
148 742 964 zł |
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Nasze Miasto” ze spadkami reklamowymi - zyskały „Fakt” i „SE” (TOP 10)