„Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza” dużo mniej z reklam, mocno w górę „Super Express” (TOP 10)
W lipcu br. cennikowe wpływy reklamowe dzienników były o 9 proc. niższe niż rok wcześniej. Wśród tytułów ogólnopolskich największe spadki zanotowały „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza” i „Przegląd Sportowy”, natomiast wzrosty jako jedyne osiągnęły „Super Express” i „Fakt”.
Cennikowe przychody reklamowe dzienników (bez rabatów i autopromocji) w lipcu br. wyniosły 106,91 mln zł, o 10,64 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 9,05 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Faktyczny spadek mógł być jeszcze wyższy, ponieważ w I półroczu br. o ile cennikowe wpływy reklamowe gazet codziennych zmalały o 6,3 proc. (zobacz szczegóły), o tyle według szacunków Starlinka rzeczywiste przychody zmalały o 20,6 proc., do 160,3 mln zł (więcej na ten temat).
W lipcu „Gazeta Wyborcza” (Agora) cennikowo zarobiła z reklam o 5,13 mln zł mniej niż rok wcześniej (spadek o 15,6 proc.), a „Polska” (Grupa Polskapresse) - o 1,96 mln zł mniej (10,5 proc. w dół). Cennikowe wpływy „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) zmalały w skali roku o 1,1 mln zł (18,9 proc. w dół).
Darmowe „Metro” (Agora) zanotowało spadek o 309,6 tys. zł (czyli o 4,8 proc.), „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - o 206,8 tys. zł (6,7 proc. w dół), darmowe „Nasze Miasto” (Grupa Polskapresse) - o 170,2 tys. zł (czyli o 7,7 proc.), a „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) - o 269,1 tys. zł (13 proc. w dół).
Z kolei wpływy regionalnej „Gazety Pomorskiej” (Grupa Polskapresse) skurczyły się o 1,21 mln zł, czyli aż o 40,2 proc.
>>> „Fakt” liderem sprzedaży kioskowej w I półroczu, tylko „Parkiet” na plusie
Za to cennikowe przychody reklamowe „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) były o 198,4 tys. zł wyższe niż rok wcześniej (1,5 proc. w górę). Natomiast wpływy „Super Expressu” wzrosły aż o 3,26 mln zł (czyli o 47,3 proc.).
>>> „Dziennik Gazeta Prawna” na czele sprzedaży e-wydań w I półroczu, tylko „Gazeta Wyborcza” na minusie
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
VII.2013 |
VII.2014 |
GAZETA WYBORCZA |
32 884 443 zł |
27 748 524 zł |
POLSKA |
18 761 359 zł |
16 797 601 zł |
FAKT |
13 372 485 zł |
13 570 911 zł |
SUPER EXPRESS |
6 885 062 zł |
10 141 437 zł |
METRO |
6 403 973 zł |
6 094 415 zł |
RZECZPOSPOLITA |
5 854 348 zł |
4 749 598 zł |
DZIENNIK GAZETA PRAWNA |
3 077 880 zł |
2 871 064 zł |
NASZE MIASTO |
2 213 340 zł |
2 043 102 zł |
PRZEGLĄD SPORTOWY |
2 073 857 zł |
1 804 718 zł |
GAZETA POMORSKA |
3 012 096 zł |
1 800 316 zł |
monitorowane tytuły razem |
117 555 847 zł |
106 915 793 zł |
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza” dużo mniej z reklam, mocno w górę „Super Express” (TOP 10)