„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami sprzedaży e-wydań (dane za luty)
W lutym br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansowało „Echo Dnia”.
„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w lutym 2016 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 124 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 8,99 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 272 egz., o 15,47 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zmniejszyła się rok do roku o 1,76 proc. do 2 737 egz.
Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 25,69 proc. do 321 egz., osiągnęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Spadła ona z miejsca szóstego na siódme.
W lutym 2016 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku zmalał o 12,79 proc. i wyniósł 716 egz.
ZKDP | luty | |||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | ||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem |
Rzeczpospolita | 11 124 | 55 125 | 10 206 | 57 301 |
Dziennik Gazeta Prawna | 10 272 | 44 622 | 8 896 | 45 272 |
Puls Biznesu | 2 737 | 10 050 | 2 786 | 10 691 |
Gazeta Wyborcza | 2 045 | 152 386 | 2 273 | 168 076 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 1 821 | 4 423 | 1 805 | 4 729 |
Przegląd Sportowy | 360 | 28 775 | 349 | 31 968 |
Gazeta Polska Codziennie | 321 | 21 482 | 432 | 18 068 |
Fakt Gazeta Codzienna | 211 | 308 457 | 236 | 324 530 |
Super Express | 0 | 143 218 | 0 | 146 999 |
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w lutym 2016 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 1 057 egz., po wzroście o 8,63 proc. W lutym 2015 roku tytuł ten był drugi.
Na drugie miejsce spadł „Głos - Dziennik Pomorza” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 706 egz., po spadku o 37,74 proc. - największym w zestawieniu.
Na podium (po awansie z 18. lokaty) znalazł się jeszcze „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 1 095 proc. do 442 egz.
ZKDP | luty | |||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | ||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem |
Echo Dnia | 1 057 | 16 972 | 973 | 20 276 |
Głos - Dziennik Pomorza | 706 | 20 802 | 1 134 | 23 960 |
Dziennik Łódzki | 442 | 20 975 | 37 | 23 740 |
Polska Dziennik Bałtycki | 429 | 20 907 | 554 | 24 781 |
Gazeta Pomorska | 390 | 38 691 | 613 | 42 311 |
Gazeta Krakowska | 374 | 15 523 | 198 | 16 871 |
Gazeta Codzienna Nowiny | 337 | 14 872 | 85 | 16 166 |
Głos Wielkopolski | 333 | 27 655 | 456 | 31 338 |
Gazeta Wrocławska | 313 | 14 946 | 236 | 17 094 |
Gazeta Lubuska | 229 | 18 325 | 365 | 20 417 |
Dziennik Polski | 208 | 17 223 | 266 | 19 415 |
Polska Dziennik Zachodni | 207 | 34 813 | 189 | 40 461 |
Nowa Trybuna Opolska | 162 | 12 766 | 76 | 14 518 |
Express Bydgoski | 147 | 10 374 | 142 | 11 215 |
Kurier Lubelski | 135 | 3 989 | 71 | 4 464 |
Nowości - Dziennik Toruński | 124 | 11 759 | 83 | 12 836 |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski | 92 | 13 137 | 26 | 15 432 |
Kurier Poranny | 79 | 4 843 | 9 | 5 450 |
Polska Metropolia Warszawska | 75 | 3 195 | 75 | 4 594 |
Kurier Szczeciński | 66 | 9 820 | 85 | 11 464 |
Gazeta Współczesna | 43 | 5 624 | 20 | 6 694 |
Express Ilustrowany | 14 | 25 222 | 17 | 28 752 |
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami sprzedaży e-wydań (dane za luty)