Polsat liderem oglądalności w I półroczu, TVN24 i TVP Info czołowymi kanałami tematycznymi (top 150)
W pierwszym półroczu br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotowało TVN24. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w pierwszym półroczu 2019 roku zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem pierwszego półrocza 2018 roku zmniejszył się o 2,12 proc. i wyniósł 10,19 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Druga była TVP1, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 7,13 proc. do 9,63 proc. Podium uzupełnia TVN (8,56 proc. udziału; w dół o 8,24 proc.). Oczko niżej znalazła się Dwójka (8,47 proc. udziału; + 2,99 proc.).
Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 4,42 proc., po wzroście o 13,74 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.
Na 14. lokacie znalazła się stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,35 proc. (spadek o 5,06 proc.).
Liderem oglądalności wśród stacji dziecięcych było TVP ABC (w dół o 3,99 proc. do 1,35 proc.), sportowych - TVP Sport (+ 78,49 proc. do 1,23 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 1,99 proc. do 0,87 proc.), muzycznych - Polo TV (+ 13,95 proc. do 0,67 proc.), a lifestylowych - TVN Style (- 4,13 proc. do 0,63 proc.).
Od 33. do 49. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (Zoom TV - 0,51 proc. udziału w pierwszym półroczu br., WP - 0,43 proc., Metro - 0,37 proc. oraz Nowa TV - 0,31 proc.). Tylko ostatnia z nich odnotowała spadek względem pierwszego półrocza 2018 roku - było to 0,95 proc. Pozostałe z nich odnotowały wzrosty - wyniosły one odpowiednio 39,73 proc., 10,18 proc. i 5,41 proc.
Udział będącego nowym liderem Polsatu (po awansie z drugiej lokaty) wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,31 proc., po spadku o 2,21 proc. Na drugą lokatę spadł TVN. Jego wynik w pierwszym półroczu br. zmniejszył się o 8,78 proc. do 11,10 proc. Podium uzupełnia Dwójka (+ 2,74 proc. do 7,17 proc.), a czwarta była Jedynka (- 13,83 proc. do 6,33 proc.).
Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (do góry o 17,67 proc. do 2,57 proc.).
Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych zajęło TVP Seriale (- 0,20 proc. do 1,51 proc.), dziecięcych - TVP ABC (- 8,33 proc. do 1,39 proc.), sportowych - TVP Sport (+ 60,59 proc. do 1,09 proc.), dokumentalnych - TVN Turbo (- 2,30 proc. do 1,02 proc.), muzycznych - Polo TV (+ 11,93 proc. do 0,99 proc.), a lifestylowych - HGTV (+ 9,78 proc. do 0,66 proc.).
W czerwcu 2019 roku liderem oglądalności wśród kanałów tematycznych w obu grupach wiekowych również była stacja TVN24. W 4-12 jej udział zwiększył się o 7,78 proc. do 4,28 proc., a w 4+ - o 1,49 proc. do 2,38 proc.
Dołącz do dyskusji: Polsat liderem oglądalności w I półroczu, TVN24 i TVP Info czołowymi kanałami tematycznymi (top 150)