SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio dociera codziennie do 72,4 proc. Polaków. Liderem RMF FM, Eska wyprzedziła Jedynkę

W 2018 roku średni dzienny zasięg radia wyniósł 72,4 proc., a tygodniowy - 91,9 proc. Z kolei średni dobowy czas słuchania wyniósł 272 minuty. Najchętniej słuchaną stacją niezmiennie było RMF FM, a sieć Eska wyprzedziła Jedynkę - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Średni dobowy zasięg radia w 2018 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 72,4 proc. (21,81 mln osób), po wzroście względem poprzedniego roku o 0,9 pkt. proc. (260 tys. osób) - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

W ciągu tygodnia w zeszłym roku radio docierało do 91,9 proc. Polaków (w poprzednim roku było to 91 proc.).

Średni dzienny czas słuchania radia w zeszłym roku wzrósł o 6 minut - do 4 godzin i 32 minut.

Mimo, że wciąż dominuje słuchanie radia przez tradycyjny odbiornik radiowy FM (67,8 proc.), to Polacy coraz częściej słuchają tradycyjnych stacji radiowych przez internet (8 proc.). Z kolei przez dekodery telewizji kablowych i platform satelitarnych robi to 3,2 proc. Polaków.

Największy zasięg słuchalności radio generuje w domu - w tym miejscu w 2018 roku docierało ono średnio dziennie do 12,26 mln Polaków w grupie 15-75 lat. Na drugim miejscu znajduje się samochód (11,55 mln), a na trzecim - miejsce pracy (4,15 mln).

- Już ponad 4 miliony Polaków słucha radia pracując i jest to fenomen na skalę europejską. Tak duża popularność radia i bardzo długi prime time radiowy budują wysokie wskaźniki radiowych kampanii reklamowych (tj. zasięgi i częstotliwość), co pozwala reklamodawcom na skuteczną komunikację - informuje portal Wirtualnemedia.pl Anna Wiater, rzecznik prasowy KBR.

Analizując słuchalność kwadransową w dni powszednie i w weekendy wynika, że większą popularnością radio cieszy się w dni powszednie. W obu przypadkach prime-time radiowy występuje między godz. 7.00, a około 15.00 (w tym okresie średnio ponad 9 mln Polaków słucha radia, a w niektórych kwadransach sumaryczna liczba słuchaczy przekracza 9,6 mln).

- Radio to medium uniwersalne i bardzo wygodne, niezawodny towarzysz drugiego planu, gdziekolwiek jesteśmy, w domu, pracy czy samochodzie. To źródło rzetelnej informacji i dobrej muzyki. Umila czas, wpływa na nasze emocje, tworzy dobry klimat. To dlatego tak bardzo lubimy radio i tak często zaprzyjaźniamy się z wybraną stacją na długo - komentuje nam Wiater.

Liderem RMF FM

W 2018 roku liderem rynku radiowego było RMF FM z 25,8 proc. udziału w rynku, po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,5 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,4 proc. (udział tej stacji względem fali styczeń-grudzień 2017 zmalał o 0,8 pkt. proc.).

Z miejsca czwartego na ostatnią lokatę podium awansowała sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,5 proc., po wzroście o 0,6 pkt. proc. Stacja ta pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu.

Eska wyprzedziła publiczną Jedynkę, która spadła z miejsca trzeciego na czwarte. Udział PR 1 zmalał o 1,2 pkt. proc. (najbardziej w zestawieniu) do 6,8 proc.

Piąta była Trójka z wynikiem na poziomie 5,7 proc. W najnowszej fali udział PR 3 poszedł w dół o 1 pkt. proc.

Dołącz do dyskusji: Radio dociera codziennie do 72,4 proc. Polaków. Liderem RMF FM, Eska wyprzedziła Jedynkę

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tropiciel
Wtargnął się błąd, zamiast badań za 2018 jest wyniki dla Łodzi.
odpowiedź
User
Słuchacz
Nie ma życia bez radia. Radio rulez!
odpowiedź
User
Tom
Słucham codziennie w domu, samochodzie w internecie
odpowiedź