Rynek przeglądarek internetowych: Chrome ucieka IE na świecie, blisko Firefoxa w Polsce
Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie - w grudniu 2013 r. wyraźnie powiększyła przewagę nad rywalami. Na polskim rynku aplikacja Google zbliżyła się do liderującego Firefoxa na niecały 1 pkt. proc.
Z danych StatCounter wynika, że w grudniu ub.r. Chrome miał w skali globalnej 43,92 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 41,87 proc. w listopadzie.
Zyskał także trzeci w rankingu Firefox (z 18,15 proc. do 18,95 proc.), podczas gdy znaczący spadek zanotował drugi Internet Explorer Microsoftu (z 27,31 proc. do 23,24 proc.).
Pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (9,14 proc. - wzrost o 0,64 pkt. proc.) i Opera (1,31 proc. - wzrost o 0,13 pkt. proc.).
W Polsce wciąż prowadzi Firefox, ale między listopadem a grudniem ub.r. zanotował on spadek z 40,64 proc. do 40,14 proc. udziału w naszym rynku. Dzięki temu do przeglądarki Mozilli na mniej niż 1 pkt. proc. zbliżył się Chrome, który zwiększył swój rynkowy udział z 38,93 proc. do 39,5 proc.
Oprócz Firefoksa stracił także trzeci Internet Explorer (z 10,2 proc. do 9,91 proc.) i czwarta Opera (z 6,65 do 6,64 proc.), podczas gdy wzrost zanotowała zamykająca ranking przeglądarka Safari (z 1,86 proc. do 1,93 proc.).
Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome ucieka IE na świecie, blisko Firefoxa w Polsce