Rynek przeglądarek internetowych: Chrome rządzi na świecie i w Polsce
Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w listopadzie br. zanotowała wzrost udziału i jeszcze bardziej umocniła się na pozycji zdecydowanego lidera zarówno na globalnym, jak i polskim rynku.
Z danych StatCounter wynika, że w listopadzie br. Chrome miał w skali globalnej 48,06 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 47,63 proc. w październiku.
W tym samym czasie wzrost zanotował także drugi w rankingu Internet Explorer Microsoftu - z 19,3 proc. do 19,6 proc.. Stracił natomiast trzeci Firefox - z 17,04 proc. do 16,74 proc.
Pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (10,63 proc. - spadek o 0,36 pkt. proc.) i Opera (1,43 proc. - wzrost o 0,1 pkt. proc.).
W Polsce Chrome również umocnił pozycję lidera. Przeglądarka Google odnotowała wzrost z 45,98 proc. w październiku do 46,76 proc. w listopadzie, podczas gdy drugi w naszym kraju Firefox - spadek z 34,83 proc. do 34,26 proc.
Na kolejnych miejscach znalazły się: Opera (wzrost z 7,48 proc. do 7,54 proc.), Internet Explorer (spadek z 7,09 proc. do 6,63 proc.) oraz Safari (wzrost z 2,22 proc. do 2,24 proc.).
Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome rządzi na świecie i w Polsce