Rynek przeglądarek internetowych: Chrome podbija polski rynek
Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w czerwcu 2017 r. zanotowała nieznaczny spadek udziału w globalnym rynku. Wyraźnie zyskała natomiast w Polsce.
Z danych StatCounter wynika, że w czerwcu br. Chrome miał w skali globalnej 53,92 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 54,14 proc. w maju.
Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała wzrost z 14,26 proc. do 14,39 proc. rynkowego udziału, a na trzecim - przeglądarka UC Browser, z wzrostem z 8,4 proc. do 8,58 proc. Top 5 zamykają aplikacje Firefox (spadek z 6,21 proc. do 5,93 proc.) i Internet Explorer (spadek z 4,03 proc. do 3,93 proc.).
Tymczasem w Polsce Chrome, który miesiąc wcześniej po raz pierwszy przekroczył granicę 70 proc. udziału w naszym rynku, zanotował kolejny wzrost. Przeglądarka Google miała w czerwcu br. 70,74 proc. udziału, wobec 70,13 proc. w maju.
Daleko w tyle są w Polsce inne przeglądarki: Firefox (spadek z 9,07 proc. do 8,82 proc.), przeglądarka Samsung Internet (wzrost z 5,3 proc. do 5,31 proc.), Opera (wzrost z 4,27 proc. do 4,37 proc.) oraz przeglądarka wbudowana w system Android (spadek z 4,35 proc. do 4,06 proc.).
Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome podbija polski rynek