Rynek przeglądarek internetowych: Chrome i Firefox w dół, w górę IE
Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie - we wrześniu br. zanotował wyraźny spadek udziału w rynku, co wykorzystał Internet Explorer Microsoftu. Na polskim rynku aplikacji Google nie udało się tym razem zbliżyć do liderującego Firefoxa.
Z danych StatCounter wynika, że we wrześniu Chrome miał w skali globalnej 40,8 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 42,78 proc. w sierpniu. Spory spadek zanotował także trzeci w rankingu Firefox - z 19,25 proc. do 18,36 proc.
Na spadkach konkurentów mocno zyskał drugi Internet Explorer Microsoftu, notując wzrost z 25,55 proc. do 28,56 proc. Pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (8,52 proc. - spadek o 0,05 pkt. proc.) i Opera (1,16 proc. - bez zmian).
W Polsce prowadzi Firefox, który między sierpniem a wrześniem zanotował minimalny spadek - z 41,74 proc. do 41,72 proc. udziału w naszym rynku. Nieco więcej straciły Chrome (z 37,54 proc. do 37,42 proc.) i Internet Explorer (z 10,94 proc. do 10,79 proc.).
Wzrosty zanotowały za to zamykające ranking przeglądarki Opera (z 6,26 do 6,54 proc.) i Safari (z 1,82 proc. do 1,88 proc.).
Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome i Firefox w dół, w górę IE