Rusza Strefa T-Mobile od TVN. Operator liczy na 350 tys. użytkowników
T-Mobile Polska oraz Grupa TVN uruchomiły subskrypcyjny serwis wideo na żądanie dla klientów operatora, który będzie działać na platformie Player.pl. T-Mobile liczy, że na koniec przyszłego roku korzystać będzie z niego 350 tys. użytkowników.
- Społeczeństwo staje się coraz bardziej mobilne. Oczekuje treści telewizyjnych tu i teraz - mówił na wczorajszej konferencji Grzegorz Bors, członek zarządu T-Mobile Polska. Wyjściem na przeciw tym oczekiwaniom ma być uruchamiana dziś oferta wideo na żądanie pod marką Strefa T-Mobile. Będzie on działać jako część należącego do TVN serwisu Player.pl, który powstał trzy lata temu. Początkowo oferował głównie treści z kanałów TVN, ale w tym roku zaczął rozbudowywać swoją ofertę.
TVN i T-Mobile o współpracy przy tworzeniu nowej oferty VoD poinformowały już w październiku (więcej na ten temat). - To partnerstwo jest strategiczne, bo spotkały się doskonałe firmy, dzielące tę samą wizję i tworzące wspaniałe dziecko - mówił na konferencji Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN. Podkreślał, że TVN wnosi do tego partnerstwa wiedzę na temat tego, co chcą oglądać Polacy.
Oferta Strefy-T-Mobile została podzielona na trzy pakiety. Pierwszy o nazwie Start aktywowany będzie domyślnie wszystkim nowym i przedłużającym umowy klientom komórkowego operatora. Pozwoli on na oglądanie trzech kanałów na żywo (TVN 24 Biznes i Świat, TVN Style, TVN Turbo), 10 odcinków bajek, wybranych filmów i pierwszych odcinków seriali zagranicznych.
Pakiet Kids oprócz oferty z pakietu Start umożliwi klientom T-Mobile obejrzenie ponad 400 odcinków popularnych kreskówek. Będą to m.in. takie tytuły jak „Świnka Peppa”, „Kucyki Pony”, „Baranek Shaun”, „Lego Ninjago”, „Pszczółka Maja” czy „Chuck i przyjaciele”. W ich trakcie nie będą emitowane reklamy. Dodatkowym bonusem będzie pięć godzin bezpłatnego transferu w sieci T-Mobile. Miesięcznie za dostęp do tego pakietu zapłacić trzeba będzie 4,99 zł.
Najbogatszy w treści będzie pakiet Multi. Pozwoli on na oglądanie w sumie 16 kanałów na żywo (w tym dodatkowo m.in. TVN24, AXN, Kino Polska i Filmbox). W jego ofercie znajdzie się 130 hitów filmowych (m.in. „O północy w Paryżu”, „Jak zostać królem”, „Ciekawy przypadek Benjamina Buttona”, „Dyktator”, „Dawca pamięci”),a co miesiąc ta biblioteka będzie poszerzona o co najmniej 10 nowych tytułów.
Istotnym elementem pakietu Multi będą też seriale amerykańskie. Będzie tam można legalnie obejrzeć w całości sezony takich produkcji jak m.in. „House of Cards”, „Blacklist”, „Partnerki”, „The Bridge”, „Demony Da Vinci” czy „The Walking Dead”. W strefie T-Mobile transmitowane będą także popularne programu TVN jak „MasterChef”, „Kuchenne rewolucje”, „Mam Talent!” czy „Dzień dobry TVN”. Pierwszy raz w historii będzie je można oglądać w internecie równolegle z emisją telewizyjną. Transmisja danych na potrzeby pakietu Multi będzie nielimitowana, a miesięczna opłata za niego wynosić będzie 14,99 zł.
Usługa Strefa T-Mobile dostępna będzie na urządzeniach mobilnych z systemami operacyjnymi Android, iOS i Windows Phone. Można z niej będzie też korzystać poprzez przeglądarkę internetową na komputerach osobistych. Dostęp do oferty będą mieli wszyscy klienci T-Mobile zarówno pre-paid i post-paid, w tym użytkownicy Heyah. Aby się zalogować do Strefy T-Mobile, trzeba będzie podać swój numer telefonu i wybrać odpowiedni plan. Z korzystania z płatnych pakietów będzie można zrezygnować co miesiąc.
- Będziemy zadowoleni, jeśli do końca 2015 roku z usługi skorzysta 350 tys. naszych klientów - mówił Grzegorz Bors. - Wówczas przychody z niej będą zauważalne wśród wpływów z innych usług niż głosowe - dodał. Obie strony umowy nie ujawniają w jaki sposób będą się rozliczać.
Z badania przeprowadzonego dla T-Mobile przez PBS w listopadzie (na próbie 1000 osób) wynika, że połowa użytkowników internetu w wieku od 15 do 39 lat podkreśla, że częściej niż kiedyś ogląda filmy, seriale i programy za pośrednictwem Internetu. 65 proc. z tych respondentów chce mieć możliwość oglądania pozycji, gdy ma tylko na to ochotę, niezależnie od ramówki telewizyjnej, zaś 48 proc. ankietowanych mówi, że chce je konsumować na urządzeniu mobilnym. Ponadto 37 proc. badanych zadeklarowało chęć płacenia za legalny dostęp do kontentu w wysokiej jakości za pośrednictwem internetu.
Jak pokazują dane Megapanel PBI/Gemius standardowa wersja serwisu internetowego Player.pl w wrześniu br. zanotowała 2,34 mln użytkowników i 62,7 mln odsłon (dowiedz się więcej).
T-Mobile Polska to jedna z trzech największych sieci komórkowych w kraju. Na koniec września br. obsługiwała 15,73 mln klientów. W III kwartale br. przychody spółki wyniosły 1,62 mld zł, a zysk EBITDA - 624 mln zł (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Rusza Strefa T-Mobile od TVN. Operator liczy na 350 tys. użytkowników