SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rusza Stopklatka TV. 400-500 premier rocznie, HD, napisy i telewizja hybrydowa

W sobotę 15 marca br. rusza Stopklatka TV - pierwsza bezpłatna stacja filmowa w naziemnej telewizji cyfrowej. Kanał emitować będzie od 400 do 500 premierowych filmów rocznie. Nadawca liczy, że w ciągu kilku lat osiągnie 2,5 proc. udziału w rynku telewizyjnym.

Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV

Wawrzyniec Brach, dyrektor programowy Stopklatki TV, na wczorajszej konferencji podkreślił, że ze względu na szeroki zasięg kanału i jego potencjalnie dużą publiczność, oferta programowa stacji będzie różnorodna. W jej ramówce znajdzie się zarówno kino polskie, europejskie, jak hollywoodzkie, w tym pozycje klasyczne i współczesne, filmy bardziej ambitne i hity kinowe.

W dni powszednie wieczorami stacja emitować będzie pasma tematyczne. W poniedziałki nadawane będą filmy historyczne. Partnerem tego cyklu został magazyn „Gazety Wyborczej” - „Ale Historia”, w którym opisywane będzie tło historyczne produkcji. We wtorki emitowane będzie pasmo „Wieczór kawalerski” z filmami dla panów - kryminałami, thrillerami i kinem akcji. W środę zaplanowano cykl komedii „Śmiech na sali”. W czwartki w ramach pasma „Kino jest kobietą” widzowie zobaczą filmy o miłości czy produkcje kostiumowe. W czwartkowe popołudnia w Stopklatce TV pojawi się pasmo dokumentalne „Poza fikcją”, tworzone wraz z „Dużym Formatem”, reporterskim dodatkiem „GW”. W piątkowe wieczory nadawane będą horrory, a w weekendy na antenie mają królować hity kinowe.

Gwarancją jakości oferty stacji ma być rada programowa, którą tworzą Andrzej Wajda, Agnieszka Holland i Juliusz Machulski. W piątkowe popołudnia na antenie kanału w specjalnym cyklu prezentowane będą filmy, które rekomendują widzom członkowie rady.

W pierwszych tygodniach na antenie Stopklatki TV będzie można obejrzeć m.in. takie filmy jak ”Sin City”, ”Wszystko gra”, ”Życie jest piękne”, “Pulp Fiction”, “Królowa Margot” i “Kroll”. Jak mówi Wirtualnemedia.pl Wawrzyniec Brach, dyrektor programowy Stopklatki TV, kanał korzystać będzie z produkcji zakupionych od takich dystrybutorów jak m.in. Sony, SPI International, Against Gravity, studiów Zebra, Kadr i Tor, a także Telewizji Polskiej.

Na antenie Stopklatki TV pojawią się też seriale. Pierwszym z nich będą „Polskie drogi”, które wystartują w kwietniu. Dalszych planów stacja nie zdradza. - Cały czas szukamy wartościowych seriali - mówi nam Wawrzyniec Brach. W ramówce będzie też miejsce na magazyn „Stopklatka. Włącz kino”. W pierwszych dwóch jego wydaniach prezentowana będzie oferta stacji i pokazane zostaną rozmowy z aktorami występującymi w jej kampanii. - Docelowo w programie znajdą się aktualności filmowe, wywiady z twórcami i relacje z planów filmowych - mówi Brach.

Wybrane filmy na antenie Stopklatki TV będą nadawane z napisami. Możliwe, że pojawi się też możliwość oglądania produkcji kanału z oryginalną ścieżką dźwiękową, ale taka opcja wcześniej zaoferowana zostanie w wersji HD nadawanej w płatnej telewizji niż w naziemnej telewizji cyfrowej.

W drugiej połowie roku planowany jest rozwój usług dodanych aplikacji telewizji hybrydowej i second screen. - Jak wynika z badań, ponad 70 proc. osób podczas oglądania telewizji korzysta z laptopa, tableta czy komórki. Drugiego ekranu używa do komunikowania się ze znajomymi, korzystania z serwisów społecznościowych, a także wyszukiwania w internecie dodatkowych informacji na temat oglądanego programu - mówiła na konferencji Agnieszka Sadowska, członek zarządu Stopklatki z ramienia Agory. Stacja zamierza w tej formie zaoferować widzom m.in. dodatkowe informacje o oglądanych filmach, możliwość ich oceniania i konkursy.

Kanał będzie dostępny na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, a w momencie startu pojawi się też na platformach Cyfrowy Polsat i nc+  oraz w sieciach kablowych UPC Polska,Toya i Inea (w tej ostatniej dostępny będzie też w wersji HD). - Wśród największych operatorów kablowych jedynie Vectra będzie miała w ofercie ten kanał nieco później, bo w kwietniu, a do końca roku chcemy podpisać umowy ze wszystkimi operatorami, dzięki czemu będziemy docierać do 4 mln klientów sieci kablowych - mówił na konferencji Bogusław Kisielewski, prezes Stopklatki.

Kanał będzie przerywać filmy reklamami, bo to jego jedyne źródło przychodów. Za sprzedaż reklam odpowiada Polsat Media, pierwsze spoty na antenie pojawią się w poniedziałek 17 marca br. - Chcemy osiągnąć 1 proc. oglądalności w pierwszym roku i uważam, że to ostrożna prognoza, a następnie 2-2,5 proc. w kolejnych latach - podkreślił Kisielewski.

>>> Magdalena Cielecka, Jerzy Stuhr i Paweł Małaszyński w reklamie Stopklatki TV (wideo)

Stopklatka TV jest wspólnym projektem Kino Polska TV i Agory, która w środę zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, kupiła akcje Stopklatki stanowiące 41,04 proc. jej kapitału zakładowego. Agora w zeszłym tygodniu poinformowała, że nakłady na ten projekt wyniosą 10 mln zł do 2016 roku, a osiągnięcie przez przez stację progu rentowności jest oczekiwane w 2015 roku (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Rusza Stopklatka TV. 400-500 premier rocznie, HD, napisy i telewizja hybrydowa

32 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kinomaniak
nuda, same odgrzewane kotlety :(
0 0
odpowiedź
User
ArekPoland
Pytanie tylko - czy to beda premiery nowych filmow czy premiera na tymn kanale odgrzewanych kotletow filmowych. A resztta powtorka powtorek?
0 0
odpowiedź
User
Zawiedziony Telewidz
Patrzac na program - to jestem zawiesdziony. Sp[odziewalem sie wiecej nowych ambitnych filmow i fajnych komedii.
0 0
odpowiedź