RMF FM, TOK FM i VOX mniej z reklam - w górę Radio ZET i Polskie Radio (TOP 10)
W lipcu br. cennikowe wpływy reklamowe rozgłośni radiowych były o 6,4 proc. wyższe niż rok wcześniej. Kilkunastoprocentowe wzrosty osiągnęły m.in. Radio ZET, Jedynka, Trójka oraz wrocławska i warszawska Eska, natomiast spadki zanotowały RMF FM, TOK FM i VOX FM.
Stacje radiowe cennikowo (bez rabatów i autopromocji) w lipcu br. zarobiły z reklam 307,05 mln zł, o 18,42 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 6,4 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
To kontynuacja trendu wzrostowego w I półrocza, kiedy cennikowe przychody stacji radiowych wzrosły o 21,2 proc. (zobacz szczegóły), natomiast faktyczna wartość tego segmentu, według szacunków Starlinka, zwiększyły się o 7,2 proc., do 278,4 mln zł (więcej na ten temat).
>>> VOX FM podbija rynek radiowy, liderem RMF FM mimo spadku
Liderujące wśród stacji RMF FM cennikowo zarobiło z reklam o 2,97 mln zł mniej niż rok wcześniej (to spadek o 3,1 proc.), za to wpływy Radia ZET urosły o 10,32 mln zł (18,6 proc. w górę).
Wzrosty zanotowały również Trójka - o 1,8 mln zł (czyli o 16,9 proc.), Jedynka (obie rozgłośnie należą do Polskiego Radia) - o milion zł (13,6 proc. w górę), Eska Wrocław (sieć Eska należy do Grupy Radiowej Time) - o 724,1 tys. zł (czyli o 17,7 proc.), Eska Warszawa - o 467,1 tys. zł (13,8 proc. w górę) oraz Eska Łódź - o 157,1 tys. zł (5,3 proc. w górę).
>>> Zet Gold i Radio Plus tracą słuchaczy, Eska na czele sieci radiowych
Za to cennikowe wpływy TOK FM (Grupa Radiowa Agory) zmalały w skali roku o 1,7 mln zł, czyli o 29,9 proc. VOX FM (Grupa Radiowa Time) zanotowało spadek o 461,4 tys. zł (10,9 proc. w dół), a Złote Przeboje Pogoda Warszawa - o 510,6 tys. zł (14 proc. w dół).
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji, dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
VII.2013 |
VII.2014 |
RMF FM |
95 118 115 zł |
92 146 030 zł |
Radio ZET |
55 516 317 zł |
65 838 530 zł |
Program III Polskiego Radia |
10 691 900 zł |
12 498 590 zł |
Program I Polskiego Radia |
7 381 510 zł |
8 384 010 zł |
Eska Wrocław |
4 098 798 zł |
4 822 932 zł |
TOK FM |
5 656 290 zł |
3 962 230 zł |
Eska Warszawa |
3 376 100 zł |
3 843 200 zł |
VOX FM |
4 213 520 zł |
3 752 140 zł |
Eska Łódź |
2 983 920 zł |
3 141 060 zł |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa |
3 637 329 zł |
3 126 756 zł |
monitorowane stacje razem |
288 628 549 zł |
307 047 714 zł |
Dołącz do dyskusji: RMF FM, TOK FM i VOX mniej z reklam - w górę Radio ZET i Polskie Radio (TOP 10)