Rekordowy wzrost RMF FM, ostro w dół Jedynka i Trójka
Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od lutego do kwietnia br. należała do RMF FM. Rozgłośnia ta pochwalić się też mogła największym wzrostem udziału, z kolei największe spadki zanotowały Jedynka i Trójka.
RMF FM było najczęściej wybieraną stacją przez mieszkańców naszego kraju w okresie od lutego do kwietnia 2013 roku - pokazuje najnowsza fala badania Radio Track Millward Brown, przygotowana dla portalu Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku RMF FM zyskało 2,4 pkt. proc. do 26,4 proc.
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET, które zyskało 0,3 pkt. proc. (15,6 proc.), a ostatnie miejsce podium należało do Jedynki (spadek o 1,5 pkt. proc. do 10,3 proc.).
Czwarte miejsce przypadło dla Programu III Polskiego Radia, który w ciągu roku zmniejszył swój udział w rynku radiowym o 1,4 punktu proc. (7,2 proc.).
Na piątym miejscu uplasowało się Radio Maryja, które straciło 0,6 pkt. proc. (2,4 proc.).
Udział w czasie słuchania % | luty-kwiecień 2013 | luty-kwiecień 2012 |
luty- kwiecień 2011 |
luty- kwiecień 2010 |
luty- kwiecień 2009 |
luty-kwiecień 2008 |
luty- kwiecień 2007 |
Radio RMF FM | 26,4% | 24,0% | 25,4% | 28,2% | 27,0% | 23,1% | 22,6% |
Radio ZET | 15,6% | 15,3% | 16,0% | 15,8% | 16,3% | 18,9% | 19,2% |
Jedynka | 10,3% | 11,8% | 12,3% | 12,8% | 11,9% | 12,3% | 12,3% |
Trójka | 7,2% | 8,6% | 8,6% | 7,5% | 6,0% | 5,9% | 6,6% |
Radio Maryja | 2,4% | 3,0% | 2,3% | 2,2% | 2,3% | 2,2% | 2,1% |
ESKA ROCK | 1,6% | 1,7% | 1,5% | 1,5% | 0,9% | 0,2% | - |
TOK FM | 1,0% | 1,4% | 1,3% | 1,3% | 1,0% | 1,2% | 1,0% |
RMF Classic | 0,9% | 0,9% | 0,8% | 0,6% | 0,5% | - | - |
Chilizet | 0,5% | 0,4% | 0,4% | 0,4% | 0,3% | 0,0% | - |
Dwójka | 0,5% | 0,7% | 0,5% | 0,9% | 0,6% | 0,6% | 0,7% |
Czwórka | 0,4% | 0,4% | 0,5% | 0,2% | 0,1% | 0,3% | 0,3% |
Radio PiN | 0,1% | 0,1% | 0,2% | 0,2% | - | - | - |
Dane o rynku radiowym za ostatni rok.
Udział w czasie słuchania % | luty - kwiecień 2012 | maj 2012 - lipiec 2012 | sierpień - październik 2012 | listopad - styczeń 2013 | luty - kwiecień 2013 |
Radio RMF FM | 24,0% | 24,8% | 25,6% | 24,2% | 26,4% |
Radio ZET | 15,3% | 15,6% | 15,2% | 15,8% | 15,6% |
Jedynka | 11,8% | 11,8% | 12,0% | 10,2% | 10,3% |
Trójka | 8,6% | 8,6% | 7,9% | 7,5% | 7,2% |
Radio Maryja | 3,0% | 2,3% | 2,7% | 2,7% | 2,4% |
ESKA ROCK [2] | 1,7% | 1,8% | 1,7% | 1,8% | 1,6% |
Radio TOK FM | 1,4% | 1,2% | 1,1% | 1,1% | 1,0% |
RMF Classic [2] | 0,9% | 0,9% | 0,8% | 0,9% | 0,9% |
CHILLI ZET [2] | 0,4% | 0,6% | 0,5% | 0,5% | 0,5% |
Czwórka | 0,4% | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,5% |
Dwójka | 0,7% | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,4% |
Radio PiN | 0,1% | 0,2% | 0,2% | 0,1% | 0,1% |
n= | 21045 | 21080 | 21040 | 21052 | 21048 |
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: Rekordowy wzrost RMF FM, ostro w dół Jedynka i Trójka