Rekordowe spadki reklamowe gazet. „GW” i „Polska” 20 proc. w dół, „Rz” - 38 proc. (TOP10)
W maju br. gazety cennikowo zarobiły z reklam aż o 19,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Spadki przychodów przekraczające nieco 20 proc. zanotowały „Gazeta Wyborcza”, „Polska” i „Metro”, a wpływy „Rzeczpospolitej” zmalały aż o 38 proc.
Dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w maju br. cennikowe wpływy reklamowe dzienników (bez autopromocji) wyniosły 145,6 mln zł. To o 36 mln zł, czyli 19,8 proc., mniej niż w maju ub.r.
Tym samym cennikowa wartość reklamy gazetowej zmalała relatywnie najmocniej w br. W kwietniu ten spadek wyniósł 7,3 proc. (zobacz szczegóły), a w całym I kwartale - 15,4 proc. (więcej na ten temat).
Liderująca wśród dzienników pod względem reklamowym „Gazeta Wyborcza” (Agora) zarobiła 23,7 proc. mniej niż przed rokiem. Przychody z reklam „Polski” (Polskapresse) zmalały o 21,4 proc., bezpłatnego „Metra” - o 21,2 proc., a „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - o 15,1 proc.
Jeszcze bardziej spadły przychody reklamowe „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) i „Naszego Miasta” (Polskapresse), do jesieni ub.r. ukazującego się jako „Echo Miasta”. Pierwszy tytuł 0 37,8 proc., a drugi o 42 proc. mniej niż w kwietniu ub.r.
>>> "Rzeczpospolita", "Przegląd Sportowy" i "Fakt" z coraz niższą sprzedażą
Zdecydowanie najmniejsze spadki reklamowe w czołówce zanotowały tabloidy. Wpływy z reklam „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) zmalały o 4,2 proc., a „Super Expressu” (Murator) - o 1,3 proc.
Według szacunków Starlinka w I kwartale br. rzeczywiste wpływy reklamowe dzienników zmalały w skali roku o 24 proc. do 75,7 mln zł (zobacz szczegóły). Natomiast Equinox prognozuje, że w całym br. wartość reklamy w gazetach spadnie o 10-15 proc. (więcej na ten temat).
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | V.2013 | V.2012 |
Gazeta Wyborcza | 41 120 837 zł | 53 912 270 zł |
Polska | 21 822 633 zł | 27 774 845 zł |
Fakt | 16 897 253 zł | 17 659 471 zł |
Rzeczpospolita | 10 291 756 zł | 16 543 848 zł |
Super Express | 8 183 811 zł | 8 290 638 zł |
Metro | 7 471 466 zł | 9 484 853 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 5 862 828 zł | 6 907 299 zł |
Gazeta Pomorska | 2 558 968 zł | 3 080 474 zł |
Nasze Miasto | 2 479 383 zł | 4 279 100 zł |
Dziennik Polski | 2 459 372 zł | 2 510 560 zł |
monitorowane tytuły razem | 145 607 635 zł | 181 624 073 zł |
Dołącz do dyskusji: Rekordowe spadki reklamowe gazet. „GW” i „Polska” 20 proc. w dół, „Rz” - 38 proc. (TOP10)