Reklamy tygodnia: KFC, Carlsberg, Play i Orange Polska (wideo)
Do cotygodniowego zestawienia najlepszych reklam minionego tygodnia tym razem trafiły trzy produkcje polskie i jedna zagraniczna. Są to kampania społeczna Carlsberg Polska i reklamy Orange Polska i Play oraz działania reklamowe prowadzone przez sieć KFC w Indiach.
KFC - „Watt a Box”
Fajna i niebanalna akcja, pozwalająca przyciągnąć nowych konsumentów. Zapewne wielu zechce kupić zestaw KFC, by sprawdzić, czy faktycznie jego opakowanie doładuje im smartfon lub tablet.
Sieć KFC eksperymentuje w Indiach z nietypowymi opakowaniami swoich produktów. Promocyjne kartoniki z potrawami pozwalają na doładowanie smartfona lub tabletu.
Promocyjne zestawy oferowane przez KFC w Indiach noszą nazwę „Watt a Box”. Pomysł polega na tym, że każdy z pojemników stanowiących opakowanie jedzenia jest jednocześnie „power bankiem”.
Po otwarciu pudełka klient znajduje wewnątrz kabel pozwalający na połączenie opakowania ze smartfonem lub tabletem i doładowanie urządzenia.
Na razie oferta „Watt a Box” jest mocno ograniczona - mogą z niej skorzystać jedynie mieszkańcy Delhi i Bombaju, którzy w dodatku wygrają specjalny konkurs KFC zorganizowany na lokalnej stronie KFC w Indiach.
Play - Pascal Brodniki i Piotr Adamczyk nowymi gwiazdami w reklamach
Agencje: Grandes Kochonos, Artegence, Isobar Polska, Plej i MediaCom Warszawa
W nowej kampanii Play - reklamującej wprowadzone właśnie do oferty formuły Solo, Duet i Rodzina - oprócz promujących już wcześniej tę sieć Agnieszki Dygant i Kuby Wojewódzkiego występują Pascal Brodnicki i Piotr Adamczyk.
Karol Adamczyk razem z Agnieszką Dygant występują w reklamach Formuły Rodzina, Pascal Brodnicki - Formuły Duet, a Kuba Wojewódzki - Formuły Solo. Działania reklamowe obejmą m.in. telewizję, internet, BTL i outdoor.
Dygant i Wojewódzki od 3,5 roku, kiedy Play zaczął serię kampanii z udziałem znanych osób, regularnie pojawiają się w reklamach telekomu. Aktorka wcześniej promowała m.in. Formułę 4.0, a dziennikarz razem z Agnieszką Chylińską i grupą dzieci reklamowali w ostatnich miesiącach Internet Elastyczny.
Z kolei Pascal Brodnicki i Piotr Adamczyk debiutują w reklamach Play. Brodnicki od połowy 2012 roku do połowy ub.r. występował razem z Karolem Okrasą w kampaniach Lidla (zastąpiła go tam Dorota Wellman), a jesienią ub.r. został ambasadorem marketingowym Ramy Smaż. Adamczyk od czterech lat reklamuje eurobank, obecnie z jego udziałem trwa kampania promująca pożyczkę gotówkową jako „wypożyczkę z przerwą od raty”.
Obsługą marketingową sieci Play zajmują się agencje Grandes Kochonos (reklamy ATL), Artegence i Isobar Polska (reklamy i inne aktywności w internecie), Plej (reklamy BTL) oraz MediaCom Warszawa (planowanie i zakup mediów).
Carlsberg Polska - „Weź mnie w obroty”
Agencja: Grandes Kochonos Digital
Brawo za konsekwentne uświadamianie ludziom, że szklane butelki warto zwracać. Świetny sposób kształtowania proekologicznych nawyków wśród konsumentów.
Carlsberg Polska kontynuuje ekologiczną edukację konsumentów i zachęca do oddawania do sklepów szklanych butelek zwrotnych w ramach akcji „Weź mnie w obroty”. Właśnie ruszyła nowa kampania akcji realizowanej od 2014 roku podczas sezonu piwnego we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia.
Celem działań zwiększenie świadomości ekologicznej oraz zachęcenie konsumentów do oddawania do sklepów butelek zwrotnych. Carlsberg Polska. Firma w ramach działań społecznej odpowiedzialności biznesu zachęca dorosłych konsumentów do kształtowania proekologicznych nawyków i zwiększania rotacji butelek zwrotnych.
- Tylko 14 procent konsumentów ma świadomość, że korzystanie z butelek zwrotnych pomaga oszczędzać energię i surowce wykorzystywane do produkcji opakowań zwrotnych, a 6 procent w ogóle zwraca uwagę na opakowanie. Istotną kwestią jest także uwrażliwianie detalistów, aby przyjmowali butelki bez paragonów, jeśli nie są zwracane w ilościach hurtowych - powiedziała Izabela Wejcht, CSR & PR manager Carlsberg Polska.
Kampania „Weź mnie w obroty” jest realizowana głównie w internecie: na fanpage’u facebookowym i stronie internetowej wezmniewobroty.pl. Za obsługę fanpage’a odpowiada agencja Grandes Kochonos Digital. Działania PR są prowadzone przez dział komunikacji Carlsberg Polska.
Orange Polska - Serce i Rozum promują Orange Światłowód
Agencje: Publicis Poland i Initiative Warszawa
Serce i Rozum, choć są z Orange już tyle lat, nigdy się nie znudzą. Brawo dla marketera i agencji, że wciąż potrafią rozbawić.
Orange Polska rozpoczął kampanię reklamującą internet światłowodowy oferowany pod marką Orange Światłowód. W spocie Serce i Rozum odwiedzają zwierzęta korzystające z usługi internetowej w sieci kablowej. Podłączają im internet światłowodowy, a Serce, śpiewając niczym w operze, tłumaczy, że taki internet, zapewniając prędkość pobierania danych nawet do 600 Mb/s, pozwala bezproblemowo oglądać w sieci filmy i wideo na żywo oraz grać w gry.
Kampania informuje o promocji, w zakresie której przy wykupieniu internetu Orange Światłowód w pakiecie w ramach dwuletniej umowy na Smart Plan LTE 65,98, dzięki opcji Orange Open Extra, przez pierwszy rok nie płaci się abonamentu za telefon komórkowy, a także można otrzymać za darmo telefon Huawei P9 lite.
Akcja reklamowa jest prowadzona m.in. w telewizji, internecie oraz na outdoorze. Kreacją reklam zajęła się agencja Publicis Poland, a za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Initiative Warszawa.
Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: KFC, Carlsberg, Play i Orange Polska (wideo)