Reklamy tygodnia: Dr Witt, Tous i Brooke Bond (wideo)
Wśród najlepszych reklam minionego tygodnia znalazły się dwie produkcje zagraniczne (w tym jedna z nich obecna również w Polsce) oraz jedna lokalna. Są to kampanie herbat Brooke Bond i biżuterii Tous z Gwyneth Paltrow w roli głównej oraz spoty promujące soki Dr Witt.
Dr Witt: witalność i uroda
Agencje: Heads Advertising, Mindshare Polska
Dr Witt, już pod skrzydłami nowego właściciela, wraca z komunikacją marketingową po 11-letniej przerwie. I robi to w całkiem niezłym stylu, używając ciekawych argumentów, mających skusić do ich zakupu. Fajnie, że marka ucieka od utartej już dla tej kategorii produktów komunikacji opartej na podkreślaniu takich wartości soków, jak zdrowie, witaminy itp.
Grupa Maspex Wadowice rozpoczęła kampanię reklamową soków Dr Witt. To ich pierwsza duża akcja marketingowa od 11 lat. Soki trafiły właśnie do sprzedaży w nowych butelkach.
Nowa kampania reklamowa soków Dr Witt zwraca uwagę na to, że są one wzbogacone witaminami lub minerałami dzięki czemu - jak twierdzi producent - mogą zastępować suplementy diety. W ramach kampanii w wybranych stacjach tv oraz w internecie emitowane są dwa spoty, z hasłami „Witalność” i „Uroda”. Bohaterką pierwszego jest kobieta, która mimo że jest aktywna, odczuwa brak energii. W pierwszej chwili sięga do domowej apteczki, jednak zdaje sobie sprawę, że w takiej sytuacji jest inna forma dostarczenia sobie porcji witamin i minerałów - Dr Witt Witalność. Produkt zwiera m.in.: kwas foliowy, niacynę, witaminę B6 i B12 przyczyniające się do zmniejszeniu uczucia zmęczenia i znużenia.
W drugim spocie kobieta martwi się stanem swojej skóry i szuka sposobu, jak o siebie zadbać. Dosyć ma już różnorodnych specyfików, więc sięga po Dr Witt Uroda o smaku marchwi i pomarańczy, który dzięki zawartości witaminy A i cynku pomaga zachować zdrową skórę. Obie reklamy mają przypominać, że codzienne dbanie o siebie może się łączyć z przyjemnością i ulubionym smakiem wybranego soku.
Soki w litrowych butelkach mają 9 wariantów smakowych, które wspierają różne potrzeby organizmu. Z oferty Dr Witta można wybrać jedną z siedmiu funkcji, odpowiednią do oczekiwań. Obok Witalności i Urody są to również: Odporność, Metabolizm, Błonnik, Koncentracja oraz Antyoksydacja.
Za kreację reklam odpowiada agencja reklamowa Heads Advertising, media do kampanii zaplanował i kupił dom mediowy MindShare.
Tous - „Czułe historie”
Agencja: UM
Ten spot jest z jednej strony niezwykle ciepły, uroczy, przepełniony miłością, z drugiej natomiast w bardzo zabawny sposób pokazuje relację córki i matki.
Firma Tous w związku z nadchodzącym Dniem Matki rozpoczęła kolejną odsłonę kampanii „Czułe Historie”. Gwiazdą reklamy po raz kolejny została aktorka Gwyneth Paltrow.
W związku ze zbliżającym się świętem Dnia Matki firma Tous przygotowała kolejną kampanię reklamową, promującą biżuterię z kolekcji wiosna/lato 2017. Jest to już szósta odsłona reklamy z cyklu „Czułe Historie Tous”. Po raz kolejny twarzą kampanii została aktorka Gwyneth Paltrow. Spot z jej udziałem wyprodukował Marçal Forés, a za oprawę graficzną odpowiadał fotograf Sergi Pons. W ub.r. marka Tous również promowała się w związku z Dniem Matki, a bohaterką reklam też była Gwyneth Paltrow.
Nowa kampania ma zasięg międzynarodowy, obejmuje telewizję, prasę, internet, nośniki reklamy zewnętrznej oraz ponad 500 sklepów. W Polsce będzie prowadzona w wybranych magazynach luksusowych oraz w internecie. Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy UM (grupa IPG Mediabrands). Czas trwania kampanii oraz wartość jej budżetu nie zostały podane.
Brooke Bond Red Label Tea - „Speak your heart”
Agencja: Wunderman MENA
Naprawdę świetna i bardzo oryginalna reklama. Wykorzystano w niej niezwykłą historię, która chwyta za serce. Nie tylko ciekawy insight, ale też zaskakująca egzekucja.
Unilever w nowej kampanii herbat Brooke Bond Red Label Tea prowadzonej pod hasłem „Speak your heart” porusza problem rozwodu w kulturze arabskiej. Za realizację działań odpowiada agencja Wunderman MENA.
Pierwsza odsłona kampanii „Speak your heart” promującej herbatę Brooke Bond porusza bardzo wrażliwy w wielu krajach arabskich temat rozwodu. Głównym elementem akcji jest spot z hasłem „Are You Married To Social Acceptance?”. Bohaterami reklamy są arabski przedsiębiorca i jego dorosła córka Ohoud. Oboje siedzą przy stolikach z herbatą. Nie widzą siebie wzajemnie, dzieli ich czerwona kotara. Kobieta wie, że będzie rozmawiać z własnym ojcem. On z kolei nie ma pojęcia, kim jest jego rozmówczyni, bo zmieniono jej głos. Młoda dziewczyna zaczyna opowiadać mężczyźnie, że jej małżeństwo się rozpada, że już nie może porozumieć się z mężem, przeraźliwie się boi i nie wie, co dalej robić, a przy mężu trzyma ją jedynie ich córka. Starszy mężczyzna radzi jej, by próbowała ratować małżeństwo, jednak nie za wszelką cenę. Gdy zadaje kobiecie pytanie: „Nie masz nikogo bliskiego w rodzinie, komu możesz o tym opowiedzieć?”, zapada cisza. W pewnym momencie kobieta wstaje i odsłania kotarę. Ojciec jest zszokowany. Jednak nie reaguje impulsywnie, ani nerwowo, nie krzyczy i nie krytykuje córki, czego ta obawiała się najbardziej. Jest spokojny i opanowany, ale zarazem bardzo zdziwiony. Gdy córka prosi go o wybaczenie, ten odpowiada: „Nie chodzi o wybaczenie. Ta sprawa jest znacznie poważniejsza”. Wspólnie siadają i piją herbatę, a ojciec mówi do niej: „Jesteś moją córką. Zawsze będę przy tobie”.
Celem kampanii jest pokazanie, jak szczera rozmowa - najlepiej przy filiżance herbaty - pomaga w przełamaniu trudnych tematów, w trudnych emocjonalnie sprawach. Unilever liczy ponadto, że tą reklamą wywoła w krajach arabskich głęboką debatę na temat rozwodów - są one tam dopuszczalne, ale nie są aprobowane społecznie. Za kreację kampanii odpowiada agencja Wunderman MENA, produkcją spotu zajęło się studio Monda.
Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Dr Witt, Tous i Brooke Bond (wideo)