Reklama radiowa 24 proc. w górę, Radio ZET i Polskie Radio z największymi wzrostami (TOP 10)
W sierpniu br. cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych były o 24,2 proc. wyższe niż rok wcześniej. Jeszcze większe wzrosty zanotowały Radio ZET, Jedynka, Trójka, TOK FM i VOX FM.
Cennikowe przychody stacji radiowych z reklam (bez rabatów i autopromocji) wyniosły 305,74 mln zł, o 59,51 mln zł więcej niż rok wcześniej, co jest wzrostem o 24,2 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Rzeczywisty wzrost może być jednak mniejszy, ponieważ w całym I półroczu o ile cennikowe wpływy zwiększyły się o 21,2 proc. (zobacz szczegóły), o tyle faktyczna wartość tego segmentu, według szacunków Starlinka, urosła o 7,2 proc., do 278,4 mln zł (więcej na ten temat). Natomiast ZenithOptimedia Group prognozuje, że w całym br. wzrost wyniesie 1,3 proc. (więcej o tym).
W samym sierpniu br. większość czołowych rozgłośni zanotowała spore wzrosty cennikowych wpływów reklamowych. RMF FM zarobiło o 5,45 mln zł więcej niż rok wcześniej (6,4 proc. w górę), a Radio ZET - o 19,88 mln zł (45,1 proc. w górę). Przychody tych dwóch stacji wynosiły 50,5 proc. wartości całego segmentu reklamy radiowej, o 1,9 pkt proc. mniej niż przed rokiem.
Cennikowe wpływy reklamowej Trójki urosły w skali roku o 3,36 mln zł (38,2 proc. w górę), Jedynki - o 2,9 mln zł (czyli o 52 proc.), a TOK FM - o 1,36 mln zł (32,6 proc. w górę). Przychody Złotych Przebojów Pogody Warszawa zwiększyły się o 716,3 tys. zł (czyli o 23,1 proc.), Eski Warszawa - o 522,2 tys. zł (o 16,5 proc.), natomiast VOX FM - które w grudniu ub.r. przejęło większość częstotliwości po Esce Rock - o 927,6 tys. zł (38,8 proc. w górę).
W czołowej dziesiątce tylko Eska Poznań zanotowała niewielki spadek przychodów z reklam - zmalały one o 52,1 tys. zł (to 1,4 proc. w dół).
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji, dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
VIII.2013 |
VIII.2014 |
RMF FM |
84 906 810 zł |
90 358 250 zł |
Radio ZET |
44 100 785 zł |
63 985 505 zł |
Program III Polskiego Radia |
8 796 500 zł |
12 155 940 zł |
Program I Polskiego Radia |
5 576 380 zł |
8 478 560 zł |
TOK FM |
4 177 500 zł |
5 541 530 zł |
Eska Wrocław |
3 860 642 zł |
4 111 854 zł |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa |
3 096 501 zł |
3 812 825 zł |
Eska Warszawa |
3 161 280 zł |
3 683 520 zł |
Eska Poznań |
3 638 724 zł |
3 586 644 zł |
VOX FM |
2 392 700 zł |
3 320 320 zł |
monitorowane stacje razem |
246 232 458 zł |
305 739 718 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa 24 proc. w górę, Radio ZET i Polskie Radio z największymi wzrostami (TOP 10)