Red Lipstick Monster, Nishka i Marysia Górecka wśród bohaterów w największej akcji influencer marketingu IKEA Polska
IKEA w sierpniu br. wystartuje z największą akcją influencer marketingu na polskim rynku. Działania są zaplanowane na 12 miesięcy, weźmie w nich udział kilkudziesięcioro twórców internetowych, w tym Red Lipstick Monster, Crazy Nauka, Nishka czy Marysia Górecka. Za całość działań odpowiada agencja Hash.fm.
IKEA przygotowała szeroko zakrojony długofalowy plan wykorzystania w komunikacji internetowych liderów opinii i twórców internetowych. Oficjalnie program rusza w sierpniu br., ale pierwsze działania są już prowadzone.
Szwedzki gigant rynku urządzania mieszkań ma już za sobą współpracę z twórcami serwisu Crazy Nauka, którzy przygotowali przewodnik krok po kroku po hydroponice, pokazujący, w jaki sposób produkty IKEA mogą pomóc w prowadzeniu domowej hodowli roślin.
Meble i akcesoria szwedzkiego producenta będą bohaterami sesji zdjęciowej do najnowszej książki Red Lipstick Monster. Inny element nadchodzącej współpracy to seria wpisów na blogach Nishki i Marysi Góreckiej na temat urządzania pokojów dziecięcych w poszczególnych etapach wiekowych dzieci wraz z podbudową psychologiczną i sesją foto robioną w salonie IKEA.
- Kampania promująca nowy katalog IKEA będzie wykorzystywała potencjał kilkudziesięciu influencerów - zapowiada w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Paweł Lenarczyk, jeden z menedżerów odpowiedzialnych za komunikację internetową i strategię cyfrową marki IKEA. - Dostrzegamy ogromny potencjał w tym kanale komunikacji. Zwłaszcza, że żyjemy w czasie kiedy internet oraz media społecznościowe stają się największym źródłem rekomendacji. Wierzmy, że influencer marketing doskonale uzupełni obecnie stosowany media mix naszej komunikacji - dodaje.
- Staramy się być bliżej ludzi i dotykać wielu tematów które są im bliskie. Przy tak szerokim spectrum działania, influencer marketing wpisuje się doskonale w tę potrzebę. I nie zawsze myślimy tylko o tworzeniu treści, ale przede wszystkim jesteśmy w stanie wykorzystywać wiedzę i merytoryczne podejście twórców do poszczególnych tematów. Poprzez influencerów jesteśmy w stanie mówić szerzej, często uzupełniając wiedzę ich samych z tym, co wiemy o naszych klientach. Oczywiście, dalej istotne stają się zasięgi i zaufanie do komunikacji, którą możemy tworzyć współpracując z influencerami. To bardzo efektywna droga - uważa Lenarczyk.
Hash.fm przygotowała na zlecenie IKEA długofalowy plan współpracy z influencerami. Składa się on z trzech głównych elementów: przeszukiwania rynku internetowych liderów opinii za pomocą autorskiego oprogramowania agencji, stworzenia specjalnej skrzynki odbiorczej dla blogerów i vlogerów chcących współpracować z marką IKEA, na którą mogą zgłaszać swoje pomysły, oraz marketingu reaktywnego, czyli bieżącego reagowania na to, co mówi się w sieci o szwedzkiej firmie.
- Projekt jest wielowymiarowy. Po pierwsze chcemy uporządkować relacje z influencerami i podejść do tego tematu systemowo. Obecnie dostajemy mnóstwo zapytań o współpracę, często bardzo wartościowych, których nie jesteśmy w stanie podejmować z różnych przyczyn. Zależy nam także, na podnoszeniu jakości treści, które dotykają wyposażenia wnętrz i życia w domu. To praca bardziej organiczna, którą również chcemy podejmować przy współpracy z twórcami - tłumaczy Lenarczyk. Z biznesowego punktu widzenia, chcemy być tam gdzie są nasi klienci. Zasięgi są bardzo istotne w tym przypadku, ale dużo ważniejsze jest zaufanie do nadawcy komunikatu, w tym przypadku do influencera. To on mówi do swojej wiernej grupy odbiorców. Oczywiście za tym podejściem stoją także twarde dane mediowe, i twarde KPI, od generowanych zasięgów do tradycyjnego AVE - dodaje.
IKEA nie ujawnia, jak duży budżet przeznacza na współpracę kilkudziesięcioma twórcami internetowymi.
Dołącz do dyskusji: Red Lipstick Monster, Nishka i Marysia Górecka wśród bohaterów w największej akcji influencer marketingu IKEA Polska