Ralph Lauren redukuje liczbę agencji mediowych, z którymi pracuje
Firma odzieżowa Ralph Lauren zmniejszyła z 12 do 4 liczbę agencji, które zajmują się obsługą jej budżetu mediowego na świecie. Nastąpiło to w efekcie prowadzonego przetargu.
W wyniku przeglądu firma zdecydowała, że wiodącą agencją mediową będzie Zenith (Publicis Media). Zajmie się planowaniem i zakupem mediów w Ameryce Północnej, regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) i APAC.
Zenith będzie współpracować z trzema lokalnymi agencjami na poszczególnych rynkach. Będą do PMG w Ameryce Północnej, Forward3D w regionie EMEA i z Dentsu w Japonii i Korei Południowej.
Firma zdecydowała się skonsolidować budżet mediowy w tych czterech agencjach z realizacją pięcioletniej strategii, która ma na celu zmniejszenie kosztów.
Równolegle Raplh Lauren zwiększa wydatki marketingowe o 10 proc. rok do roku, koncentrując się na marketingu cyfrowym.
Dołącz do dyskusji: Ralph Lauren redukuje liczbę agencji mediowych, z którymi pracuje