Rafineria Gdańska nie wybrała agencji PR, postępowanie bez rozstrzygnięcia
Spółka Rafineria Gdańska zakończyła postępowanie na wybór agencji do obsługi public relations, nie wyłaniając zwycięzcy - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Od końcówki marca biuro komunikacji Rafinerii Gdańskiej w trybie zapytania ofertowego poszukiwało agencji public relations.
Do zadań wybranej agencji miały należeć m.in. monitoring mediów pod kątem publikacji o firmie, analiza otoczenia biznesowego, prawnego i politycznego mającego wpływ na wizerunek lub działania biznesowe spółki, media relations (przygotowanie i dystrybucja informacji prasowych, analiz, raportów, plasowanie wypowiedzi eksperckich, konferencje prasowe), doradztwo w zakresie komunikacji zewnętrznej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Od agencji spółka oczekiwała wsparcia w monitoringu i reagowaniu na wpisy dotyczące działalności lub produktów firmy w internecie, w tym social mediach, wsparcia w komunikacji kryzysowej.
Rafineria Gdańska kończy postępowanie bez wybrania agencji
"Po rozpatrzeniu nadesłanych ofert i przeprowadzeniu negocjacji handlowych, spółka podjęła decyzję o zakończeniu postępowania zakupowego bez dokonania wyboru dostawcy, ponieważ przedstawione oferty przekroczyły planowany budżet" - wyjaśnia w komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl Angelica Pegani, szefowa biura komunikacji i rzecznik prasowy Rafinerii Gdańskiej.
Jednocześnie przedstawicielka spółki podkreśliła, że postępowanie "zostało zorganizowane zgodnie ze standardami i procedurami obowiązującymi w spółce, a także "przeprowadzone w formule otwartej i mógł do niego przystąpić każdy podmiot".
Wczoraj nie udało nam się uzyskać odpowiedzi na pytanie, kto zgłosił się do postępowania i jakie wyceny przedstawiono. "Zgodnie z obowiązującą procedurą zakupową, spółka tych informacji nie może publikować ponieważ stanowi to informację poufną" - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl we wtorek Rafineria Gdańska.
Uwagi do przetargu Rafinerii Gdańskiej zgłosiło PSPR
Polskie Stowarzyszenie Public Relations rekomendowało publicznie spółce zmianę warunków postępowania. Niepokój branżowej organizacji wywołało brak rejection fee (opłaty za udział przetargu), co jest rekomendowane, ponieważ w procesie tym agencje ponoszą nieraz znaczne nakłady czasu i pracy zespołu. PSPR miało wątpliwości co do wymagania przedłożenia całościowej, skomplikowanej strategii komunikacji marki już na etapie postępowania.
Rafineria Gdańska to spółka, w której większościowym udziałowcem jest PKN Orlen (ma 70 proc. udziałów), a 30 proc. należy do Aramco.
Dołącz do dyskusji: Rafineria Gdańska nie wybrała agencji PR, postępowanie bez rozstrzygnięcia