Radio ZET, Tok FM i Eska Rock po 40 proc. więcej z reklam, tylko Trójka w dół (TOP10)
W listopadzie br. stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 31,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrosty wynoszące ok. 40 proc. osiągnęły Radio ZET, Tok FM, Eska Rock i Złote Przeboje Pogoda Warszawa, za to spadek zanotowała Trójka.
Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w listopadzie Radio ZET (Eurozet) cennikowo zarobiło z reklam 38,5 proc. więcej niż rok wcześniej, a RMF FM (Grupa RMF) - 23,9 proc. więcej. Jeszcze większe wzrosty wpływów reklamowych zanotowały Tok FM (Agora), Eska Rock (Grupa Radiowa Time) oraz Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - odpowiednio 37,8, 44,4 i 46,9 proc. Natomiast RMF Classic (Grupa RMF) zarobiło z reklam aż o 130 proc. więcej niż przed rokiem.
>>> Największe stacje radiowe straciły słuchaczy, zyskało Radio Maryja
Z kolei przychody reklamowe Jedynki (Polskie Radio) zwiększyły się w skali roku o 20,1 proc. Natomiast w przypadku Eski Wrocław wzrosły o 9,2 proc., a w przypadku Eski Poznań (obie stacje należą do Grupy Radiowej Time) - o 31,2 proc.
>>> Rekordowy wynik Radia Złote Przeboje i RMF Maxxx
Jedyną rozgłośnią z czołówki, która zanotowała spadek cennikowych przychodów reklamowych, jest Trójka (Polskie Radio). Stacja zarobiła z reklam 3,1 proc. mniej niż przed rokiem.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji) | ||
XI.2012 | XI.2011 | |
RMF FM | 101 169 420 zł | 81 663 620 zł |
Radio ZET | 72 044 355 zł | 52 023 350 zł |
Program III Polskiego Radia | 13 211 940 zł | 13 751 280 zł |
Program I Polskiego Radia | 7 797 020 zł | 6 492 180 zł |
Tok FM | 6 162 900 zł | 4 470 660 zł |
Eska Rock | 5 777 300 zł | 4 001 150 zł |
Eska Wrocław | 4 974 674 zł | 4 555 248 zł |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa | 4 974 471 zł | 3 385 232 zł |
Eska Poznań | 4 583 764 zł | 3 494 190 zł |
RMF Classic | 4 459 662 zł | 1 946 383 zł |
monitorowane stacje razem | 350 126 786 zł | 266 569 192 zł |
Dołącz do dyskusji: Radio ZET, Tok FM i Eska Rock po 40 proc. więcej z reklam, tylko Trójka w dół (TOP10)