W górę wpływy nadawcy Radia Plus 3 proc., zysk zmalał do 257 tys. zł
W ub.r. nadająca Radio Plus spółka Porozumienie Radiowe Plus (jej większościowym udziałowcem jest spółka należąca do Grupy ZPR Media) osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 3 proc. Natomiast przy wzroście kosztów operacyjnych o 4,6 proc. jej zysk netto zmalał z 475,7 do 257,1 tys. zł.
Wszystkie przychody Porozumienia Radiowego Plus został osiągnięte w Polsce. Wpływy ze sprzedaży czasu reklamowego wzrosły rok do roku z 5,08 do 5,25 mln zł, z franchisingu tak jak rok wcześniej wyniosły 624 tys. zł, z organizacji eventów zwiększyły się z 61,7 do 61,8 tys. zł, a z pozostałej sprzedaży zmalały ze 166,7 do 166,4 tys. zł.
Brokerem reklamowym Radia Plus jest spółka Time należąca do Grupy ZPR Media. W ub.r. przychody Porozumienia Radiowego Plus od Time wniosły 5,25 mln zł, a koszty zakupu usług od tej spółki - 510 tys. zł.
Według badania Radio Track w ub.r. Radio Plus miało 2,2 proc. udziału w rynku słuchalności, o 0,1 pkt proc. mniej niż rok wcześniej. - Stacje radiowe, dla których spółka produkowała program radiowy i zawierała w ich imieniu umowy na usługi reklamowe, to stacje będące własnością podmiotów kościelnych. Charakter zawartych umów wskazuje, że nie zachodzi niebezpieczeństwo aby te podmioty mogły zmniejszyć zakres współpracy - zaznaczono w sprawozdaniu Porozumienia Radiowego Plus złożonym w KRS.
- Sieć Radia Plus adresowała swoją ofertę programową do słuchaczy w wieku 35-55 lat; w tym segmencie rynku w roku 2019 oferta programowa konkurowała z siecią Złote Przeboje, Meloradio, z Polskim Radiem (Jedynką i Trójką) oraz komercyjnymi stacjami RMF i Radio ZET - dodano.
Więcej na usługi obce i wynagrodzenia
Koszty operacyjne Porozumienia Radiowego Plus zwiększyły się z 5,33 mln zł w 2018 roku do 5,58 mln zł w ub.r., czyli o 4,6 proc. Wydatki na usługi obce poszły w górę z 4,12 do 4,34 mln zł, a na wynagrodzenia - z 982,7 tys. zł do 1 mln zł. Stałe zatrudnienie w firmie w ub.r. wynosiło 21,44 etatów, wobec 20,9 etatów rok wcześniej.
Dodatkowo pojawiło się 173 tys. zł pozostałych kosztów operacyjnych (głównie z powodu 169,6 tys. zł z tytułu aktualizacji wartości aktywów niefinansowych), a koszty finansowe zmalały z 7,8 tys. zł do 79 zł.
W konsekwencji pogorszyły się wyniki rentowności firmy. Zysk sprzedażowy zmalał z 597,7 do 531,7 tys. zł, zysk operacyjny - z 597,7 do 358,2 tys. zł, a zysk netto - z 475,7 do 257,1 tys. zł.
W Porozumieniu Radiowym Plus należąca do Grupy ZPR Media firma Time ma 51,33 proc. udziałów, a po 12,17 proc. udziałów mają Archidiecezja Krakowska, Łódzka, Koszalińsko-Kołobrzeska i Warmińska. Zeszłoroczny zysk netto nadawcy w całości przeznaczono na jego kapitał zapasowy.
W sprawozdaniu firmy, sporządzonym w drugiej połowie marca, krótko odniesiono się do epidemii koronawirusa. - Niestety sytuacja polska i międzynarodowa, związana z walką z koronawirusem COVID-19, wprowadzają dużą niepewność co do wyników, które zostaną uzyskane w roku 2020 z prowadzonej działalności. Trwa okres zamrożenia gospodarki i jest duża niepewność w przedsiębiorstwach. Z całą pewnością odbije się to na wysokości budżetów reklamowych a tym samym na wynikach spółki w roku 2020 - stwierdzono.
Dołącz do dyskusji: W górę wpływy nadawcy Radia Plus 3 proc., zysk zmalał do 257 tys. zł