SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio codziennie dociera do 72 proc. Polaków. Średni czas słuchania wynosi 268 minut (raport za I półrocze)

W pierwszym półroczu br. uśredniony dzienny zasięg radia wyniósł 72,1 proc., a średni czas słuchania uplasował się na poziomie 268 minut. Najwyższy zasięg medium to generuje w samochodzie, a najdłuższy czas słuchania - w miejscu pracy - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Średni dobowy zasięg radia w pierwszym półroczu 2019 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 72,1 proc. (21,76 mln osób), po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,6 pkt. proc. (165 tys. osób) - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Uśredniony dzienny czas słuchania radia w zeszłym półroczu wyniósł 268 min. Dla porównania, w pierwszym półroczu 2018 roku były to 269 min.

Polacy najczęściej słuchają radia w samochodzie. Wśród wszystkich słuchaczy średni dobowy zasięg w czasie słuchania w tym miejscu wynosi 41 proc. Na drugim miejscu znajduje się dom (38 proc.). Dalej plasują się: praca (14,9 proc.) i inne miejsce (7,4 proc.).

Zdecydowanie najdłuższy czas słuchania radio generuje już jednak w pracy - 386 minut (drugi w kolejności jest dom - 204 minut).

- Niezmiennie od lat dwa silne drive time’y wśród osób słuchających radia w aucie to dni powszednie w godzinach od 7.00 do 9.00 oraz od 15.00 do 17.00 - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Anna Wiater, rzecznik prasowy KBR.

Spośród poszczególnych grup wiekowych najwyższe zasięgi radio notuje wśród osób dorosłych w wieku 25-39 lat (każdego dnia 75,4 proc. z nich słuchało radia w pierwszym półroczu br.) oraz w wieku 40-59 lat (75,3 proc.). Wzrósł zasięg słuchalności radia wśród młodzieży, w wieku 15-24 lat (69,4 proc. do 70,9 proc.).

Z kolei pod względem wykształcenia radio najwyższe zasięgi ma wśród osób najlepiej wykształconych. Dziennie radia w pierwszym półroczu słuchało 76,8 proc. osób z wyższym wykształceniem oraz 73,7 proc. ze średnim.

Jak już informowaliśmy, w pierwszym półroczu br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM (27,2 proc. udziału), które pochwalić się mogło największym wzrostem w zestawieniu (o 1,6 pkt. proc.). Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12 proc. (po spadku o 0,3 pkt. proc.). Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,8 proc., po wzroście o 0,1 pkt. proc.

Dołącz do dyskusji: Radio codziennie dociera do 72 proc. Polaków. Średni czas słuchania wynosi 268 minut (raport za I półrocze)

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pawel
Mam internet i tv ale nie wyobrazam sobie zycia bez radia.W ciagu dnia korzystam z tych mediow,bo mam w nich swoje ulubione programy.
odpowiedź
User
Wiktor
Wyobrażcie Sobie przyszłość Radia Eska, która ciągle rośnie słuchalność, a nagle dotknęły kłopoty finansowe Grupy Radiowej TIME i ta grupa musi oddać tę stację (Radio Eska) jakieś grupie medialnej, ale nikt (Bauer Media Group, Eurozet czy Agora). I nagle zgłasza się moje ulubione Polskie Radio S.A. (Skarb Państwa), która chce przejąć Eskę, jednak daje najważniejsze warunki.

1. Emitować sygnał czasu
2. Ograniczać Reklamy do końcówki godziny (od 6:00 do 20:00), w pozostałe godziny nie emitować. Tak żeby słuchacze mogą słyszeć więcej muzyki.
3. Współpracować z Informacyjną Agencją Radiową (w sprawie Serwisów Informacyjnych)
4. Zlikwidować oddziały regionalne na korzyść Audytorium 17 (Regionalne anteny Polskiego Radia)
5. Wspołogranizować koncerty organizowane przez Polskie Radio S.A., bądź współpracować przy trasach koncertowych (np. Lato z Radiem Festiwal)
6. Przede wszystkim dziennikarze, prezenterzy i DJ-e tej stacji (akurat Radio Eska) mają być apolityczni (czyli osoby nie będące zaangażowani politycznie).

Gdy się spełnią te warunki, to Polskie Radio S.A. przejmie Radio Eska i zmieni nazwę na Program IV Polskiego Radia!

Mam nadzieję że spełni się ta przyszłość. Oby! 😉
odpowiedź
User
Wiktor
Wyobrażcie Sobie przyszłość Radia Eska, która ciągle rośnie słuchalność, a nagle dotknęły kłopoty finansowe Grupy Radiowej TIME i ta grupa musi oddać tę stację (Radio Eska) jakieś grupie medialnej, ale nikt (Bauer Media Group, Eurozet czy Agora). I nagle zgłasza się moje ulubione Polskie Radio S.A. (Skarb Państwa), która chce przejąć Eskę, jednak daje najważniejsze warunki.

1. Emitować sygnał czasu
2. Ograniczać Reklamy do końcówki godziny (od 6:00 do 20:00), w pozostałe godziny nie emitować. Tak żeby słuchacze mogą słyszeć więcej muzyki.
3. Współpracować z Informacyjną Agencją Radiową (w sprawie Serwisów Informacyjnych)
4. Zlikwidować oddziały regionalne na korzyść Audytorium 17 (Regionalne anteny Polskiego Radia)
5. Wspołogranizować koncerty organizowane przez Polskie Radio S.A., bądź współpracować przy trasach koncertowych (np. Lato z Radiem Festiwal)
6. Przede wszystkim dziennikarze, prezenterzy i DJ-e tej stacji (akurat Radio Eska) mają być apolityczni (czyli osoby nie będące zaangażowani politycznie).

Gdy się spełnią te warunki, to Polskie Radio S.A. przejmie Radio Eska i zmieni nazwę na Program IV Polskiego Radia!

Mam nadzieję że spełni się ta przyszłość. Oby! 😉
odpowiedź