Publicis Groupe odrabia, przychody wzrosły o 13 proc.
Publicis Groupe, do której należą takie agencje jak Leo Burnett, Publicis, Starcom, Zenith opublikowała wyniki za pierwsze półrocze br. Koncern w pełni odrobił spadek przychodów z pierwszej połowy ubiegłego roku.
Wzrost organiczny Publicis Groupe w drugim kwartale 2021 roku wyniósł 17,1 proc., z nawiązką kompensując 13 proc. spadek, który firma odnotowała w tym samym okresie rok temu. Przychody netto w II kwartale wyniosły 2,539 mld euro, co oznacza wzrost o prawie 11 proc..
Przychody netto w pierwszej połowie br. wyniosły 5,493 mld euro, co oznacza wzrost o 4 proc., przy 9,7 proc. organicznym wzroście przychodów.
Prezes i dyrektor generalny Publicis Groupe, Arthur Sadoun, przypisał dobre wyniki modelowi operacyjnemu firmy i poprawiającej się gospodarce. - Nie tylko w pełni odzyskaliśmy przychody utracone w 2020 roku, ale wszystkie nasze KPI w pierwszej połowie przekroczyły poziomy z 2019 roku - powiedział.
Wzrost w USA napędza wyniki na całym świecie
W zależności od regionu, wyniki w pierwszej połowie były w dużej mierze napędzane przez Stany Zjednoczone i Azję, gdzie wzrost organiczny w obu przypadkach wyniósł 7 proc. w porównaniu z 2019 roku.
W drugim kwartale bieżącego roku działalność w USA wzrosła o 15,2 proc. rok do roku, przy czym agencje Epsilon, PMX i Sapient odnotowały wzrost przychodów przekraczający 25 proc. Azja wzrosła w tym okresie o 13,6 proc., a Europa - o 23 proc.
Do czynników wzrostu w USA należał silny popyt na cyfrowe usługi medialne, własne zarządzanie danymi oraz produkty i usługi skierowane bezpośrednio do konsumenta.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Chociaż Sadoun powiedział, że jest przekonany, że firma ma odpowiedni zestaw aktywów, aby rosnąć szybciej niż cały rynek, odmówił przedstawienia konkretnych prognoz po 2021 roku. - Wirus utrudnia przewidywanie – powiedział.
Dotyczy to sytuacji, gdy pracownicy firmy będą regularnie wracać do biura na całym świecie. Powiedział, że decyzje i terminy dotyczące modeli powrotu do biura będą podejmowane lokalnie. - Chcemy być ostrożni i dać sobie czas, aby zobaczyć, jak sprawy się rozwijają - przekazał.
Dodał, że najważniejsze w tych decyzjach jest bezpieczeństwo pracowników. Powołał się na Indie, których części są nadal zamknięte. Publicis Groupe zatrudnia w Indiach około 18 tys. pracowników.
- Przez pozostałą część roku nasza zdolność do uchwycenia nieproporcjonalnej części inwestycji naszych klientów w dane i technologię oznacza, że jesteśmy w stanie ulepszyć nasze wytyczne na 2021 r. Spodziewamy się teraz całkowitego powrotu do poziomów sprzed pandemii, rok przed naszymi początkowymi oczekiwaniami, przy całorocznym wzroście organicznym na poziomie 7 proc. i pełnym ożywieniu w drugiej połowie oraz marży operacyjnej na poziomie 17 proc., pod warunkiem, że nie nastąpi istotne pogorszenie globalnej sytuacji sanitarnej - poinformował szef Publicis Groupe.
Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe odrabia, przychody wzrosły o 13 proc.