SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Przeglądarki internetowe: Chrome w górę w Polsce i na świecie, konkurencja daleko

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w lutym 2018 r. zanotowała wyraźny wzrost udziału zarówno na całym świecie, jak i w Polsce.

Z danych StatCounter wynika, że w lutym br. Chrome miał w skali globalnej 57,46 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 56,31 proc. w styczniu.

Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała spadek z 14,44 proc. do 14,39 proc. rynkowego udziału, a na trzecim - przeglądarka UC Browser, ze spadkiem z 8,29 proc. do 7,91 proc. Top 5 zamykają aplikacje Firefox (spadek z 5,66 proc. do 5,5 proc.) i Opera (spadek z 3,96 proc. do 3,69 proc.).

W Polsce Chrome także zanotował wyraźny wzrost. Przeglądarka Google miała w lutym br. 74,33 proc. udziału, wobec 73,38 proc. w styczniu.

Daleko w tyle za Chrome pozostają w naszym kraju konkurencyjne przeglądarki: Firefox (spadek z 9,08 proc. do 8,44 proc.), Samsung Internet (wzrost z 4,45 proc. do 4,57 proc.), Opera (spadek z 4,21 proc. do 4,08 proc.) oraz Safari (spadek z 2,64 proc. do 2,51 proc.).