Producenci samochodów wydają coraz mniej na reklamę
W pierwszej połowie bieżącego roku producenci samochodów wydali w USA na reklamę 6,1 miliarda dolarów, czyli o 10 procent mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Największy reklamodawca jakim jest General Motors obciął swoje wydatki na reklamę o 6 procent, do 1,2 miliarda dolarów - informuje serwis MediaPost Publications, powołując się na dane firmy badawczej Nielsen Monitor-Plus.
Druga Toyota przeznaczyła na reklamę mniej więcej tyle samo środków co w pierwszych sześciu miesiącach roku 2007, czyli niecały 1 miliard dolarów. Natomiast najbardziej swoje budżety - o 22 procent - obcięły firmy Ford Motor (do 954 milionów dolarów) i Chrysler (do 593 milionów dolarów). Z kolei czwarta pod względem wysokości nakładów reklamowych Honda zwiększyła swoje wydatki o 13 procent, do 621,6 miliona dolarów.
Najbardziej spadek wydatków reklamowych branży motoryzacyjnej odczuła lokalna prasa codzienna oraz czasopisma o zasięgu ogólnokrajowym, które w pierwszej połowie roku zanotowały po 23 procent mniej pieniędzy z reklam samochodów.
źródło: MediaPost Publications
Dołącz do dyskusji: Producenci samochodów wydają coraz mniej na reklamę