SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Procter&Gamble w pandemii zwiększył roczne wydatki reklamowe o 12 proc.

Koncern Procter&Gamble, do którego należą takie marki, jak Always, Vizir, Pampers, Ariel zwiększył swoje roczne wydatki na reklamę o 12 proc. do 8,2 mld dolarów (do czerwca 2021 r. włącznie). Marketer zrobił to wbrew trwającej pandemii i na znak, że na nowo odkrył znaczenie inwestowania w swoje marki. To strategiczna zmiana po czterech latach cięć budżetów reklamowych.

Z rocznego raportu finansowego obejmującego rok obrotowy kończący się w czerwcu 2021 roku wynika, że wydatki reklamowe P&G w ciągu dwóch lat wzrosły o 21 proc.z 6,75 miliarda dolarów.

Firma w okresie od 2016 do 2019 roku obniżała wydatki i wynagrodzenia dla agencji marketingowych w kolejnych latach, aż podniosła wydatki reklamowe o 575 mln dolarów (8,5 proc.) do 7,33 mld dolarów w ciągu 12 miesięcy do czerwca 2020 roku włącznie.

Roczny wzrost o 12 proc., o wartości około 850 mln dolarów w wydatkach na reklamę w tym roku wyprzedził organiczny wzrost przychodów ze sprzedaży firmy o 6 proc.

Wydatki reklamowe liczone jako procent sprzedaży wyniosły 10,8 proc., w porównaniu z 10,3 proc. rok wcześniej.

David Taylor, ustępujący dyrektor naczelny, powiedział komentując wyniki finansowe za IV kwartał, że ​​firma, która jest właścicielem marek takich jak Always, Gillette i Pampers, była w stanie w pandemii zobaczyć, jak jej inwestycje marketingowe przynoszą wzrost.

- Mamy najsilniejszy wzrost udziału, jaki widzieliśmy od wielu lat, co mówi mi, że połączenie strategii przewagi i genialnej realizacji naprawdę działa i będziemy nadal inwestować w marki, które są w stanie wygrywać - powiedział. Dodał, że oszczędności związane z wydajnością w całej firmie - w tym w reklamie - pozwoliły P&G ponownie zainwestować więcej pieniędzy w marketing.

- Poprawiamy wydajność i skuteczność naszych inwestycji reklamowych, przeprowadzając wewnętrzne prace związane z planowaniem mediów, aby osiągnąć większą efektywność kosztową, jednocześnie umożliwiając umieszczanie reklam z większą precyzją w oparciu o bardziej szczegółowe analizy w celu zmniejszenia marnotrawstwa i zwiększenia skuteczności - dodał.

Andre Schulten, dyrektor finansowy, dodał: - Będziemy nadal inwestować na tym poziomie. Wierzymy również, że nadal istnieje znaczna poprawa wydajności w wydatkach na media, gdy myślisz o przejściu na media cyfrowe, ulepszonych możliwościach kierowania do odbiorców własnych lub zewnętrznych oraz możliwości wyostrzenia naszej uwagi nawet na odbiorcach telewizyjnych z naszymi własnymi danymi.

P&G korzysta z usług wielu agencji, w tym Publicis Groupe, WPP i Dentsu.

Dołącz do dyskusji: Procter&Gamble w pandemii zwiększył roczne wydatki reklamowe o 12 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl