Ponad 100 tysięcy nośników outdoorowych
Jak wynika z raportu Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej na dzień 30 czerwca 2006 roku było w Polsce 104 892 nośników outdoorowych.
Poniższe zestawienie pokazuje szczegółowe liczby nośników w
poszczególnych kategoriach według stanu na dzień 30 czerwca 2007
roku:
Nośnik reklamy |
Ogólna liczba nośników 30.06.2007 r. |
Standardowe 12 m˛ |
30.880 |
Frontlight 6 x 3 m |
10.462 |
Frontlight 12 x 3 m |
718 |
Frontlight 12 x 4 m |
644 |
Nośniki małego formatu |
37.942 |
Pozostałe nośniki |
1.103 |
CLP |
21.063 |
Backlight 6 x 3 m |
1.026 |
Backlight 8 x 4 m |
222 |
Backlight scroll 9 m˛ |
750 |
Pozostałe nośniki podświetlane |
82 |
Łączna liczba nośników |
104.892 |
Ogólna liczba nośników reklamy w Polsce nadal oscyluje wokół liczby stu tysięcy. Jest ona nieco wyższa, aniżeli na koniec 2006 roku, ponieważ w zestawieniu IGRZ znalazły się po raz pierwszy nośniki firm: BP Media z firmami z grupy, Ruch S.A. oraz Warexpo.
- Obserwujemy wyraźną tendencję zmniejszania powierzchni reklamowych na standardowych tablicach plakatowych w formacie 12 m2. Rośnie zaś liczba nośników średnich w formacie powierzchni ekspozycyjnej 18 m2. Nie jest to jednak prosta zamiana nośnik za nośnik, bowiem liczba standardowych tablic zmniejsza się szybciej, aniżeli rośnie nośników średnich. Sytuacja ta jest wynikiem potrzeb rynku reklamowego i poprawy standardów na polskim rynku outdooru. Nośniki standardowe 12 m2 pozostają nadal głównymi dla regularnych kampanii reklamowych - informuje Lech Kaczoń, Prezes IGRZ.
- Zastój obserwujemy w zakresie rozwoju nośników typu clp, ale
powiększenie liczby tych atrakcyjnych ekspozycji, zwłaszcza w
centrach miast, jest zależne od inicjatyw władz samorządowych,
które stwarzają warunki dla tychże nośników. Są jednak zapowiedzi,
jak na przykład w Warszawie, że będą organizowane jeszcze w tym
roku konkursy na wyposażenie niektórych miast właśnie w nośniki
clp, będące jednym z podstawowych elementów mebli miejskich.
Od ubiegłego roku relatywnie szybko rozwijają się nośniki typu
scroll (ze zmienną liczbą powierzchni ekspozycyjnych). Ich dalszy
rozwój warunkowany jest postępowaniem Zarządu Dróg Miejskich w
Warszawie, który w tej chwili ogranicza liczbę nośników w pasie
drogi, ale jesienią tego roku ma wrócić do udzielania nowych
zezwoleń w wybranych przez siebie miejscach na terenie
stolicy.
Liczbowo zwiększyła się dostępność na nośnikach wielkiego formatu
(36 i 48 m2). Nie będą one jednak rozwijać się żywiołowo z dwóch
powodów: dostępności atrakcyjnych miejsc oraz swojej wyjątkowej
wartości, która jest tylko wtedy cenna, gdy nośniki te są
usytuowane wyłącznie w najlepszych dla nich miejscach (jak to jest
w tej chwili).
Liczba backlightów 6 x 3 oraz 8 x 4 wzrosła nieznacznie. Ich
sprzedaż pozostała nadal atrakcyjna. Komentarz podobny, jak w
wypadku wielkiego formatu - dodaje Lech Kaczoń.
Główni właściciele nośników reklamy w Polsce w poszczególnych
kategoriach (i formatach powierzchni ekspozycyjnych) wraz z ich
stanem posiadania w dniu 30.06.2007 roku:
Standardowe 12 m˛ | 30.06.07 | Udział w rynku |
Ströer out of home media | 13,87 | 44,93% |
AMS S.A. | 11,29 | 36,56% |
Clear Channel Poland * | 3,45 | 11,17% |
Inne | 2,27 | 7,34% |
Łącznie | 30,88 | 100,00% |
* Clear Channel Poland posiada w tej kategorii nośniki formatu 400 x 300 cm, podczas gdy pozostałe firmy w formacie 504 x 238 cm. | ||
Frontlight 6 x 3 m | 30.06.07 | Udział w rynku |
Cityboard Media | 3,86 | 36,85% |
Ströer out of home media | 2,64 | 25,27% |
News Outdoor Poland | 2,4 | 22,97% |
Clear Channel Poland | 1,43 | 13,64% |
Inne | 133 | 1,27% |
Łącznie | 10,46 | 100,00% |
Frontlight 12 x 3 m | 30.06.07 | Udział w rynku |
News Outdoor Poland | 630 | 87,74% |
Supersigns | 61 | 8,50% |
Inne | 27 | 3,76% |
Łącznie | 718 | 100,00% |
Frontlight 12 x 4 m | 30.06.07 | Udział w rynku |
Cityboard Media | 521 | 80,90% |
News Outdoor Poland | 62 | 9,63% |
BP Media | 31 | 4,81% |
AMS S.A. | 27 | 4,19% |
Ströer out of home media | 3 | 0,47% |
Łącznie | 644 | 100,00% |
Nośniki małego formatu | 30.06.07 | Udział w rynku |
AMS S.A. | 25,23 | 66,49% |
Mini Media | 7,64 | 20,13% |
Clear Channel Poland | 2,48 | 6,55% |
Ruch S.A. | 1,89 | 4,98% |
Inne | 701 | 1,85% |
Łącznie | 37,94 | 100,00% |
CLP | 30.06.07 | Udział w rynku |
AMS S.A. | 11,39 | 54,09% |
Clear Channel Poland | 6,17 | 29,30% |
Ruch S.A. | 2,19 | 10,38% |
Business Consulting | 996 | 4,73% |
Inne | 315 | 1,50% |
Łącznie | 21,06 | 100,00% |
Backlight 6 x 3 m | 30.06.07 | Udział w rynku |
AMS S.A. | 1,02 | 99,80% |
Clear Channel Poland | 2 | 0,20% |
Łącznie | 1,03 | 100,00% |
Backlight 8 x 4 m | 30.06.07 | Udział w rynku |
AMS S.A. | 90 | 40,54% |
Clear Channel Poland | 70 | 31,53% |
Gigaboard | 39 | 17,57% |
Ströer out of home media | 23 | 10,36% |
Łącznie | 222 | 100,00% |
Backlight scroll 9 m˛ | 30.06.07 | Udział w rynku |
AMS S.A. | 534 | 71,20% |
Ströer out of home media | 216 | 28,80% |
Łącznie | 750 | 100,00% |
Zestawienie obejmuje firmy "pierwszej piątki (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS S.A., Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raport zawiera także dane firm: Apro, euroAWK, BP Media (wraz z podmiotami z grupy), Business Consulting, Diam, Gigaboard Polska, Globart, Mini Media/Publiprox, Schulz Media, Supersigns, Warexpo oraz Ruch S.A.
Dołącz do dyskusji: Ponad 100 tysięcy nośników outdoorowych