SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ponad 100 tysięcy nośników outdoorowych

Jak wynika z raportu Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej na dzień 30 czerwca 2006 roku było w Polsce 104 892 nośników outdoorowych.

Poniższe zestawienie pokazuje szczegółowe liczby nośników w poszczególnych kategoriach według stanu na dzień 30 czerwca 2007 roku:

Nośnik reklamy

Ogólna liczba nośników

30.06.2007 r.

Standardowe 12 m˛

30.880

Frontlight 6 x 3 m

10.462

Frontlight 12 x 3 m

718

Frontlight 12 x 4 m

644

Nośniki małego formatu

37.942

Pozostałe nośniki

1.103

CLP

21.063

Backlight 6 x 3 m

1.026

Backlight 8 x 4 m

222

Backlight scroll 9 m˛

750

Pozostałe nośniki podświetlane

82

Łączna liczba nośników

104.892

Ogólna liczba nośników reklamy w Polsce nadal oscyluje wokół liczby stu tysięcy. Jest ona nieco wyższa, aniżeli na koniec 2006 roku, ponieważ w zestawieniu IGRZ znalazły się po raz pierwszy nośniki firm: BP Media z firmami z grupy, Ruch S.A. oraz Warexpo.

- Obserwujemy wyraźną tendencję zmniejszania powierzchni reklamowych na standardowych tablicach plakatowych w formacie 12 m2. Rośnie zaś liczba nośników średnich w formacie powierzchni ekspozycyjnej 18 m2. Nie jest to jednak prosta zamiana nośnik za nośnik, bowiem liczba standardowych tablic zmniejsza się szybciej, aniżeli rośnie nośników średnich. Sytuacja ta jest wynikiem potrzeb rynku reklamowego i poprawy standardów na polskim rynku outdooru. Nośniki standardowe 12 m2 pozostają nadal głównymi dla regularnych kampanii reklamowych - informuje Lech Kaczoń, Prezes IGRZ.

- Zastój obserwujemy w zakresie rozwoju nośników typu clp, ale powiększenie liczby tych atrakcyjnych ekspozycji, zwłaszcza w centrach miast, jest zależne od inicjatyw władz samorządowych, które stwarzają warunki dla tychże nośników. Są jednak zapowiedzi, jak na przykład w Warszawie, że będą organizowane jeszcze w tym roku konkursy na wyposażenie niektórych miast właśnie w nośniki clp, będące jednym z podstawowych elementów mebli miejskich.
Od ubiegłego roku relatywnie szybko rozwijają się nośniki typu scroll (ze zmienną liczbą powierzchni ekspozycyjnych). Ich dalszy rozwój warunkowany jest postępowaniem Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie, który w tej chwili ogranicza liczbę nośników w pasie drogi, ale jesienią tego roku ma wrócić do udzielania nowych zezwoleń w wybranych przez siebie miejscach na terenie stolicy.
Liczbowo zwiększyła się dostępność na nośnikach wielkiego formatu (36 i 48 m2). Nie będą one jednak rozwijać się żywiołowo z dwóch powodów: dostępności atrakcyjnych miejsc oraz swojej wyjątkowej wartości, która jest tylko wtedy cenna, gdy nośniki te są usytuowane wyłącznie w najlepszych dla nich miejscach (jak to jest w tej chwili).
Liczba backlightów 6 x 3 oraz 8 x 4 wzrosła nieznacznie. Ich sprzedaż pozostała nadal atrakcyjna. Komentarz podobny, jak w wypadku wielkiego formatu - dodaje Lech Kaczoń.

Główni właściciele nośników reklamy w Polsce w poszczególnych kategoriach (i formatach powierzchni ekspozycyjnych) wraz z ich stanem posiadania w dniu 30.06.2007 roku:

Standardowe 12 m˛ 30.06.07 Udział w rynku
Ströer out of home media 13,87 44,93%
AMS S.A. 11,29 36,56%
Clear Channel Poland * 3,45 11,17%
Inne 2,27 7,34%
Łącznie 30,88 100,00%
* Clear Channel Poland posiada w tej kategorii nośniki formatu 400 x 300 cm, podczas gdy pozostałe firmy w formacie 504 x 238 cm.
Frontlight 6 x 3 m 30.06.07 Udział w rynku
Cityboard Media 3,86 36,85%
Ströer out of home media 2,64 25,27%
News Outdoor Poland 2,4 22,97%
Clear Channel Poland 1,43 13,64%
Inne 133 1,27%
Łącznie 10,46 100,00%



Frontlight 12 x 3 m 30.06.07 Udział w rynku
News Outdoor Poland 630 87,74%
Supersigns 61 8,50%
Inne 27 3,76%
Łącznie 718 100,00%



Frontlight 12 x 4 m 30.06.07 Udział w rynku
Cityboard Media 521 80,90%
News Outdoor Poland 62 9,63%
BP Media 31 4,81%
AMS S.A. 27 4,19%
Ströer out of home media 3 0,47%
Łącznie 644 100,00%









Nośniki małego formatu 30.06.07 Udział w rynku
AMS S.A. 25,23 66,49%
Mini Media 7,64 20,13%
Clear Channel Poland 2,48 6,55%
Ruch S.A. 1,89 4,98%
Inne 701 1,85%
Łącznie 37,94 100,00%



CLP 30.06.07 Udział w rynku
AMS S.A. 11,39 54,09%
Clear Channel Poland 6,17 29,30%
Ruch S.A. 2,19 10,38%
Business Consulting 996 4,73%
Inne 315 1,50%
Łącznie 21,06 100,00%



Backlight 6 x 3 m 30.06.07 Udział w rynku
AMS S.A. 1,02 99,80%
Clear Channel Poland 2 0,20%
Łącznie 1,03 100,00%









Backlight 8 x 4 m 30.06.07 Udział w rynku
AMS S.A. 90 40,54%
Clear Channel Poland 70 31,53%
Gigaboard 39 17,57%
Ströer out of home media 23 10,36%
Łącznie 222 100,00%



Backlight scroll 9 m˛ 30.06.07 Udział w rynku
AMS S.A. 534 71,20%
Ströer out of home media 216 28,80%
Łącznie 750 100,00%

Zestawienie obejmuje firmy "pierwszej piątki (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS S.A., Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raport zawiera także dane firm: Apro, euroAWK, BP Media (wraz z podmiotami z grupy), Business Consulting, Diam, Gigaboard Polska, Globart, Mini Media/Publiprox, Schulz Media, Supersigns, Warexpo oraz Ruch S.A.

Dołącz do dyskusji: Ponad 100 tysięcy nośników outdoorowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl