Polska prasa słabo na Facebooku. Mniej fanów niż sprzedanych egzemplarzy
Żaden z fanpage’y polskich tytułów prasowych na Facebooku nie ma więcej niż 80 tys. użytkowników. Ponad 50 tys. ma tylko „Gazeta Wyborcza”.
Z analizy Fanpage Trendera wynika, że wśród polskich dzienników i czasopism najwięcej fanów na Facebooku ma „Gazeta Wyborcza”. Jej fanpage na początku listopada skupiał prawie 77 tys. użytkowników, a teraz jest ich ok. 77,5 tys. Po ponad 40 tys. fanów mają „Polityka” i „Wysokie Obcasy”, a także „PC World”, który przekroczył ten poziom już w listopadzie. Właśnie fanpage tego ostatniego magazynu zyskał w październiku najwięcej nowych użytkowników.
>>> Demotywatory z milionem fanów na Facebooku
Co ciekawe, stosunkowo najwięcej aktywnych fanów mają facebookowe strony… „Tele Tygodnia” i „Vivy! Mody” i „Świata Seriali”. Nieco mniej aktywni są użytkownicy fanpage’y „Wprost”, „Machiny”, „Rzeczpospolitej”, „Przeglądu Sportowego” i „Gazety Wyborczej”. Słabo pod tym względem wypadają „Polityka”, „Puls Biznesu” i „Gazeta Prawna”.
Pod względem interaktywności - czyli sumy komentarzy, like’ów i wpisów od użytkowników - przewaga „Tele Tygodnia” jest jeszcze większa. W czołówce tego rankingu znajduje się „Wprost”.
Trzeci obrazek.
Dołącz do dyskusji: Polska prasa słabo na Facebooku. Mniej fanów niż sprzedanych egzemplarzy