Polsat zadowolony ze swojej oglądalności. Maciej Stec: poprawił się profil naszego widza
Telewizja Polsat jest zadowolona z wyników oglądalności jesiennej ramówki, mimo że w grupie komercyjnej 16-49 zanotowała spadek udziałów większy niż konkurencyjny TVN. Spółka przewiduje, że w 2014 roku rynek reklamy zacznie rosnąć.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że we wrześniu br. udział Polsatu w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 13,38 proc. po spadku o 16,22 względem września ub.r. Natomiast w październiku br. udział spadł już o 21,34 proc. do 13,23 proc. Polsat znalazł się za TVN, który zanotował mniejsze spadki. We wrześniu br. jego udział zmalał o 9,73 proc do 15,73 proc., a w kolejnym miesiącu o 9,54 proc. do 15,46 proc. (więcej na ten temat).
Maciej Stec, członek zarządu Telewizji Polsat, podkreśla, że stacja jest zadowolona z wyników oglądalności jesiennej ramówki. - Mimo spadku udziałów, co jest stricte związane z cyfryzacją, poprawie uległ profil naszego widza, a to jest kluczowy element dla reklamodawców, a tym samym dla nas w aspekcie finansowym - mówi Wirtualnemedia.pl Stec. Zwraca uwagę, że pozytywny wpływ na wyniki TVN miała cyfryzacja naziemnej telewizji cyfrowej, dzięki której TVN powiększył zasięg.
W jesiennej ramówce Polsat wprowadził aż siedem nowych pozycji programowych. Wiadomo już, że np. court-show “Czyja wina?” nie będzie kontynuowany. Z nieoficjalnych informacji wynika natomiast, że stacja zdecyduje się na kolejną edycję reality-show “Top Chef” (więcej na ten temat). Oficjalnie Polsat ogłosił już, że pokaże kolejne edycje swoich dwóch widowisk - “Tylko muzyki” (więcej na ten temat) i “Tylko tańca” (dowiedz się więcej).
Maciej Stec nie zdradza jednak jak duże inwestycje programowe Polsat planuje w przyszłym roku. - Nasze koszty są cały czas pod kontrolą - ucina.
Cyfrowy Polsat w raporcie podał, że w III kwartale br. rynek reklamy telewizyjnej zmalał o 1,9 proc., a w trzech pierwszych kwartałach br. spadł o 5,3 proc. Natomiast w okresie od lipca do września br. wpływy reklamowe Telewizji Polsat wyniosły 166 mln zł, o 3,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Dane te obejmują jednak wpływy przejętej od września br. spółki Polskie Media, nadającej TV4 i TV6. Wyłączając je przychody reklamowe spółki spadły o 2,6 proc. do 157 mln zł.
Polsat podtrzymał swoją prognozę mówiącą, że w tym roku rynek reklamy telewizyjnej zanotuje średni jednocyfrowy spadek. Natomiast w 2014 roku rynek ma wzrosnąć w niskim, jednocyfrowym tempie.
Dołącz do dyskusji: Polsat zadowolony ze swojej oglądalności. Maciej Stec: poprawił się profil naszego widza
Oglądalność MBTM poszła mocno w dół, a seriale okazały się niewypałem
A co do profilu widzów - przykro mi - ale nadal jesteście najchętniej oglądani na wsi (rodzaj pewnego symbolu) a to nie jest grupa atrakcyjna dla reklamodawców