SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Radosław Kotarski zmienia formułę Polimatów: więcej rozrywki, odcinki co tydzień także jako podcasty (wideo)

Youtuber Radosław Kotarski zmienił formułę swojego popularnonaukowego kanału Polimaty. Od teraz będzie publikował co tydzień odcinki nagrane w studiu, także jako podcasty na platformach streamingowych. - Przestałem wierzyć, że popularyzowanie wiedzy bez elementu rozrywki jest w ogóle możliwe - komentuje.

W nagraniu informującym o zakończeniu dotychczasowego cyklu Polimaty Radosław Kotarski wyjaśnił, że zmiany na jego kanale mają być odpowiedzią na uwagi od widzów. Dlatego zamierza przekazywać wiele praktycznych informacji o przedstawianych zagadnieniach, a także wypowiadać zabawne powiedzonka.

Skąd ta zmiana? - Powiem szczerze - przestałem wierzyć, że popularyzowanie wiedzy bez elementu rozrywki jest w ogóle możliwe. Po 7 latach prowadzenia programu, w którym twarde dane i rzetelne fakty były na pierwszym miejscu doszedłem do wniosku, że potrzebujemy jakiegoś wytrychu, którym wprowadzimy te informacje do głowy. Postanowiłem więc zakończyć program w obecnej formule i oprzeć nowy format na bardzo lekkiej formule, która co tydzień pozwoli na lepsze zrozumienie otaczającego nas świata - przekazał Radosław Kotarski portalowi Wirtualnemedia.pl.

 

Nowe odcinki Polimatów będą realizowane w studiu, każdy będzie składał się z paru stałych części. Będą publikowane w czwartki po południu - w wersji wideo na YouTubie, a także jako podcasty na Spotify, Pocket Casts i Stitcher oraz platformach podcastowych Apple i Google’a.

- Całość będzie nagrywana w studiu, a stoi za tym również konkretna obserwacja. Otóż złapałem się przy starych Poliamatach na tym, że dużo bardziej zaprząta moją głowę zorganizowanie dobrej scenografii i miejsca do nagrywania niż... sama treść tego programu! Dzisiaj chcę skupić się na tym ostatnim, włączyć światła w studiu, uruchomić dźwięk i zacząć całość uwagi poświęcić temu, o czym opowiadam oraz temu w jakiej formie się to dzieje, aby w głowie widza została praktyczna informacja. A może i miejsce na refleksję? - uzasadnił to Kotarski.

- Poza tym nie jest możliwe jednoosobowe tworzenie w plenerze programu, który dostarcza ciekawych i sprawdzonych informacji co tydzień - zaznaczył.

 

Ponad 100 odcinków Polimatów, 552 tys. subskrybentów

Kanał Polimaty działa od wiosny 2012 roku. Radosław Kotarski opowiada na nim o zagadnieniach z różnych dziedzin nauki: od językoznawstwa, historii i psychologii, po biologię, żywienie czy przyrodę.

Do tej pory odcinki były nagrywane zazwyczaj w różnych miejscach w Polsce i za granicą, zamieszczano po jednym-dwa miesięcznie. Dodatkowo w cyklu nagrań „Polimaty Plus” Kotarski odpowiadał na pytania dotyczące realizacji programu i poruszanych w nim tematów. Ogółem zrealizował po ponad 100 odcinków obu cykli.

Kanał ma obecnie 552 tys. subskrybentów, a opublikowane na nim materiały odtwarzano w sumie 65 mln razy. Ma też 139 tys. fanów na Facebooku, dodatkowo 61 tys. internautów polubiło fanpage Kotarskiego, a 61 tys. obserwuje jego profil na Instagramie.

Dzięki popularności jego kanału Radosław Kotarski zaczął współpracę z Telewizją Polską - prowadził cztery sezony „Podróży z historią”, gościł też jako ekspert w „Świat się kręci”. Ponadto napisał książki „Nic bardziej mylnego” oraz „Włam się do mózgu”, wydała je jego oficyna Altenberg, publikująca też książki innych twórców internetowych.

Od jesieni 2014 roku Radosław Kotarski występuje w reklamach Banku Millennium.

Dołącz do dyskusji: Radosław Kotarski zmienia formułę Polimatów: więcej rozrywki, odcinki co tydzień także jako podcasty (wideo)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
f
kogoś jeszcze interesuje ten zarozumiały buc?
0 0
odpowiedź
User
Nicko
Jedna z ostatnich ostoi polszczyzny i normalnego kontentu w necie. Widziałem go też kiedyś na konferencji, przyjemny człowiek.
0 0
odpowiedź
User
Adrian D.
Znaczy się nauka się nie sprawdza, będzie lolcontent dla biedoty intelektualnej.
Ale kliki się będą zgadzały i suby, więc będzie można pocisnąć reklamodawców na większy hajs.
0 0
odpowiedź