Polacy nie rozumieją terminologii ekologicznej (infografika)
Polacy nie rozumieją terminologii ekologicznej, a prawie połowa z nas czuje się przytłoczona informacjami na ten temat - wynika z badania McCann Worldgroup.
48 proc. respondentów czuje się przytłoczona informacjami na temat ekologii. 60 proc. osób mówi, że rozumie terminy ekologiczne używane w reklamach, jednak w praktyce 40 proc. myśli że "zielone" albo "przyjazne środowisku" znaczy tyle samo co "ma pozytywny wpływ na środowisko", 22 proc. że jest neutralne dla środowiska, a 22 proc. e- że ma mniejszy negatywny wpływ niż inne produkty.
85 proc. badanych chciałoby, żeby firmy edukowały, jak używać ich produktów w sposób ekologicznie odpowiedzialny. 69 proc. respondentów uważa, że firma nie musi być ekologicznie poprawna, ważne jest jedynie, żeby nie kłamała na ten temat.
78 proc. osób nie kupi produktu, jeśli odkryje, że nie zawiera on informacji potwierdzających, że jest on bezpieczny dla środowiska.
30 proc. badanych twierdzi, że używa kupowanych przez siebie produktów w sposób odpowiedzialny, a 45 proc. oczekuje informacji na temat wpływu kupionego przez siebie produktu na środowisko.
Badanie zostało zrealizowane przez McCann Worldgroup metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) na losowo-kwotowej próbie reprezentatywnej.
Dołącz do dyskusji: Polacy nie rozumieją terminologii ekologicznej (infografika)
TRAGEDIA :-(