SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polacy coraz rzadziej sięgają po dzienniki ogólnopolskie. Liderem „Fakt” przed „Gazetą Wyborczą” i „Super Expressem”

Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce pozostaje „Fakt”, a na podium znajdują się jeszcze: „Gazeta Wyborcza” i  „Super Express” - wynika z najnowszego badania PBC General, zrealizowanego na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od sierpnia 2014 roku do stycznia 2015 roku sięgało 11,04 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 12,86 proc. Oznacza to spadek, wynoszący 1,82 pkt. proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku o 1,95 pkt. proc. do 7,89 proc.

Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 4,12 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 1,28 pkt. proc.

Tuż za podium uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik czytelnictwa zmalał o 0,88 pkt. proc. do poziomu 2,89 proc.

Z kolei na piąte miejsce spadł dziennik „Metro” (Agora), którego czytelnictwo obniżyło się o 1,56 pkt. proc. do 2,16 proc.

Wiek: 15-75 lat

sierpień 2014 : styczeń 2015

sierpień 2013 : styczeń 2014

Tytuł

procent respondentów

Fakt

11,04%

12,86%

Gazeta Wyborcza

7,89%

9,84%

Super Express

4,12%

5,40%

Przegląd Sportowy

2,89%

3,77%

Metro

2,16%

3,72%

Rzeczpospolita

1,53%

2,36%

Dziennik Gazeta Prawna

1,32%

1,72%

Nasze Miasto

0,94%

1,28%

Sport

0,38%

0,60%

Puls Biznesu

0,21%

0,27%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,03%

0,13%


W tej grupie wiekowej 16-59 lat osiem z 11 dzienników miało większe wskaźniki czytelnictwa, niż wśród osób w wieku 15-75 lat, jeden tytuł zanotował taki sam wynik, a pozostałe dwa odnotowało niższe wskaźniki. Większym czytelnictwem w grupie komercyjnej niż w ogólnej cieszyły się „Gazeta Wyborcza”, „Przegląd Sportowy”, „Metro”, „Rzeczpospolita”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Nasze Miasto”, „Sport” i „Puls Biznesu”, takim samym - „Parkiet”, a niższym - „Fakt” i „Super Express”.

Wiek: 16-59 lat

sierpień 2014 : styczeń 2015

Tytuł

procent respondentów

Fakt

9,99%

Gazeta Wyborcza

8,06%

Super Express

3,68%

Przegląd Sportowy

3,14%

Metro

2,18%

Rzeczpospolita

1,54%

Dziennik Gazeta Prawna

1,45%

Nasze Miasto

0,95%

Sport

0,39%

Puls Biznesu

0,23%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,03%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2013 do stycznia 2014 roku na losowej próbie 21 225 przypadków oraz od sierpnia 2014 do stycznia 2015 roku na losowej próbie 17 547 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 14 048 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: Polacy coraz rzadziej sięgają po dzienniki ogólnopolskie. Liderem „Fakt” przed „Gazetą Wyborczą” i „Super Expressem”

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Znawca branzy
Produkty prasy papierowej sa coraz slabsze, dlatego ich nie chcemy kupowac. Ludzie szukaja produktow z informacjami w sieci. Dlatego zyskuja poratale-produkty www.
odpowiedź
User
Chłopak ze środowiska.
Przeglądu Sportowego to się w ogóle nie da czytać. Spadek nie dziwi.
odpowiedź
User
:P
@znawca branzy - bo w necie to za darmo a teksty krotkie, wiec nie trzeba sie wytezac nad nimi. "Znamy wyrok w sprawie X" - klikasz i wiesz :P Ludziom sie myslec nie chce. Najchetniej by obrazki ogladali z jednozdaniowymi podpisami.

Znafffco.
odpowiedź