Poczta Polska zainstaluje 2 tys. zewnętrznych automatów paczkowych
Do 2022 roku Poczta Polska planuje zainstalować 2 tys. automatów służących do odbioru paczek, przede wszystkim z zakupami internetowymi. - Bezpieczne formy doręczania przesyłek mają coraz większe znaczenie, dlatego Poczta będzie rozwijać sieć automatów do odbioru przesyłek - podkreśla Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej.
2 tys. zewnętrznych automatów paczkowych zostanie zainstalowanych przede wszystkim w pobliżu placówek Poczty Polskiej, a także przy marketach i galeriach handlowych, siedzibach urzędów państwowych i samorządowych oraz na terenach parafii i spółdzielni mieszkaniowych. Poczta Polska zapowiada, że w 2021 roku użytku zostanie oddanych 500 tego typu urządzeń, a w 2022 roku ich liczba wzrośnie do 2 tys.
- Poczta Polska podjęła strategiczną decyzję, która zakłada większe udogodnienia dla klientów i naszych partnerów biznesowych. Rynek e-commerce może w najbliższych latach osiągnąć pułap nawet 100-120 mld zł rocznie. To dwa razy więcej niż szacowano jeszcze na początku tego roku - zauważa Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej.
- Poczta Polska już teraz jest jednym z liderów rynku przesyłek kurierskich i chce nadal umacniać swoją pozycję. Bezpieczne formy doręczania przesyłek mają coraz większe znaczenie, dlatego Poczta będzie rozwijać sieć automatów do odbioru przesyłek - dodaje.
Poczta Polska stawia na click & collect
Nowe automaty będą kolejnymi punktami, w których będzie można odbierać przesyłki w ramach oferowanej przez Pocztę Polską usługi click & collect. Obecnie jest to możliwe w 13 tys. punktów, m.in. placówkach pocztowych, sklepach Żabka, kioskach i salonikach prasowych Ruchu oraz części stacji paliwowych Orlenu. Dodatkowo w niektórych placówkach Poczty Polskiej i sklepach Biedronka zainstalowano ponad 240 automatów paczkowych.
Poczta Polska podaje, że dostawy do punktów odbioru stanowią obecnie 25 proc. przesyłek kurierskich, a w ciągu najbliższych dwóch lat w związku z rozwojem e-commerce ten odsetek może wzrosnąć do 50 proc.
- Rozwój sieci automatów Poczty Polskiej umożliwi klientom wybór jednej z najbardziej komfortowych form odbioru przesyłek. Kurier może dostarczyć e-zakupy bezpośrednio na adres, zamawiający może także je odebrać w wybranym punkcie: placówce pocztowej, punkcie partnerskim Żabka, Orlen i Ruch lub w automacie paczkowym. Jednym z kluczowych wyróżników Poczty Polskiej na rynku usług kurierskich, budującym naszą przewagę konkurencyjną, jest multikanałowość dostaw - podkreśla Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej.
Firma planuje, że w 2021 roku jej sieć punktów odbioru paczek będzie liczyć już 15 tys. lokalizacji, a w 2022 roku - 20 tys.
Poczta Polska zatrudnia ok. 80 tys. pracowników, z czego ponad 30 tys. to listonosze i kurierzy. Firma ma 7,6 tys. placówek, filii i agencji pocztowych. W 2018 roku firma zanotowała 6,77 mld zł skonsolidowanych wpływów sprzedażowych i 67,7 tys. zł straty netto, wobec 6,34 mld zł przychodów i 35,5 tys. zł straty netto rok wcześniej.
Na początku br. firma przedstawiła swoją strategię na lata 2020-2024. Członkowie zarządu zapowiedzieli, że spółka uruchomi trzy nowe sortownie i pięć systemów informatycznych (na systemy przeznaczy ok. 600 mln zł), a także 4 tys. automatów paczkowych, z czego 500 w br. Przez pięć lat na inwestycje w logistykę i informatykę Poczta Polska planuje wydać 1,9 mld zł.
Obecnie 65 proc. doręczeń Poczty Polskiej to przesyłki, a 18 proc. - paczki. W 2024 roku te pierwsze mają stanowić 53 proc., a te drugie 24 proc.
Po tym jak od stycznia do kwietnia br. liczba przesyłek listowych zmalała o 21 proc. i spadły przychody Poczty Polskiej, spółka zdecydowała o niewypłacaniu premii menadżerom i obniżeniu wynagrodzeń zarządowi i pracownikom przez 3 miesiące.
Dołącz do dyskusji: Poczta Polska zainstaluje 2 tys. zewnętrznych automatów paczkowych
Czyli kolejne transfery pieniężne do wiadomej organizacji.