SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Platforma cyfrowa straciła prawie 300 tys. abonentów

Tylko w II kwartale 2023 roku amerykańska platforma cyfrowa Dish Network straciła 294 tys. abonentów. W tym samym okresie zeszłego roku ubyło ich 257 tys. Wyniki firmy ma poprawić jej fuzja z operatorem satelitarnym EchoStar. Obie spółki należą do Charliego Ergena.

Anteny satelitarne Anteny satelitarne

Amerykański dostawca płatnej telewizji odnotował w drugim kwartale przychody w wysokości 3,91 mld dol. W analogicznym okresie 2022 roku było to 4,21 mld dol. Zysk netto Dish Network wyniósł 200 mln dol. wobec 523 mln dol. przed rokiem. Firma zamknęła kwartał z 8,90 mln abonentów płatnej telewizji. 6,90 mln z nich to klienci z telewizją satelitarną, a 2 mln stanowią subskrybenci serwisu streamingowego Sling TV.

W 2009 roku liczba abonentów Dish Network przekraczała 22 mln. W ostatnich latach wszyscy dostawcy płatnej telewizji ze Stanów Zjednoczonych tracą jednak klientów. Z raportu Leichtman Research Group wynika, że wszyscy najwięksi operatorzy płatnej telewizji w Stanach Zjednoczonych stracili w 2022 roku 5,88 mln abonentów. Alternatywą dla platform cyfrowych i sieci kablowych są serwisy streamingowe typu Netflix, Prime Video, Disney+, Max, Peacock czy Hulu, które nie wymagają długoterminowych umów. W USA, gdzie opłaty za płatną telewizję należą do najwyższych na świecie, rozwijają się też darmowe platformy z kanałami FAST i piractwo IPTV.

Planowana fuzja z operatorem satelitarnym

We wtorek Dish Network poinformował, że łączy się z EchoStar. W ten sposób powstanie firma, której wartość przekraczać ma 6 mld dol. Pozwoli jej to skutecznie rywalizować z graczami, takimi jak AT&T i Verizon. Dzięki fuzji powstanie podmiot z flotą satelitów, ofertą płatnej telewizji oraz siecią nadajników 5G. Według Ergena taki ruch zwiększy przepływy pieniężne i zmniejszy krótkoterminowe potrzeby inwestycyjne.

Transakcja ma zostać sfinalizowana do końca roku. Akcjonariusze Dish będą posiadać 69 proc. udziałów połączonej firmy, a udziałowcy EchoStar resztę. Ergen będzie pełnił funkcję prezesa wykonawczego, a obecny szef operatora satelitarnego Hamid Akhavan ma być dyrektorem generalnym nowej spółki.

Polacy również rezygnują z satelity

Na koniec zeszłego roku liczba usług płatnej telewizji Cyfrowego Polsatu (RGU) zmalała z 5,26 do 5,05 mln. Liczba abonentów indywidualnych firmy zmniejszyła się z kolei z 6,047 do 5,934 mln. To spadek o 113 tys., spowodowany głównie segmentem płatnej telewizji.

Wiceprezes Cyfrowego Polsatu Maciej Stec podczas konferencji nie chciał podać ilu dokładnie abonentów satelitarnych stracił w 2022 roku Polsat Box. - My nie podajemy tego typu danych. Traktujemy telewizję jako jedną usługę. Dla każdego, wszędzie -  stwierdził. Zapewnił jednak, że odbiór satelitarny usług firmy to tylko jedna z kilku możliwości. - Nasze usługi telewizyjne są stabilne. Patrzymy na tę telewizję globalnie. Spadek satelity kompensujemy  telewizją przez internet, czyli IPTV i OTT – tłumaczył menadżer.

Platforma Canal+ w czerwcu 2020 roku miała 2,7 mln abonentów. Od tego czasu nie podaje aktualnej liczby klientów. Nie wiadomo też ile osób regularnie płaci za korzystanie z serwisu streamingowego Canal+ online.

W ciągu roku baza abonentów satelitarnych Orange Polska zmniejszyła się o 119 tys. Platforma cyfrowa, która odchodzi od tej formy przekazu na rzecz IPTV na koniec czerwca miała zaledwie 84 tys. takich klientów. Przed rokiem było ich 203 tys. Ogólna baza klientów telewizyjnych Orange powiększyła się w ciągu II kwartału br. o 14 tys. Z technologii IPTV korzysta 853 tys. klientów. Pod koniec marca było to 839 tys., a przed rokiem 768 tys.

Dołącz do dyskusji: Platforma cyfrowa straciła prawie 300 tys. abonentów

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zniesmaczony
Nie można w tytule artykułu napisać o jaką platformę chodzi? Ale oczywiście to "ag", który = clickejty.
odpowiedź
User
Pytanie
Dlaczego portal kasuje bezwstydnie komentarze dot. nadużywania clickbejtów w tytułach zamiast choć raz odpowiedzieć na zarzuty ?
odpowiedź
User
Joaśka
Ludzie rezygnują z oglądania telewizji. Tej fali już nic nie zatrzyma!
odpowiedź