Od dzisiaj Platforma CANAL+ zamiast nc+. "Będziemy mogli lepiej wykorzystać siłę i innowacyjność międzynarodowej marki”
We wtorek 3 września platforma cyfrowa nc+ zmieni nazwę na „Platforma CANAL+”. - Im bardziej spójna marka i bardziej koherentny sposób tworzenia jej, tym jest ona silniejsza - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Jacek Balicki, wiceprezes firmy ds. marketingu.
Platforma nc+ powstała w 2013 roku z fuzji Cyfry+ należącej do CANAL+ i N będącej własnością TVN. Udziałowcami ITI Neovision są CANAL+ (ma 51 proc. kapitału), TVN (32 proc.) i Liberty Global (17 proc.), właściciel m.in. UPC. Pośrednio spółka jest też powiązana z grupami kapitałowymi jej udziałowców.
W lipcu br. ITI Neovision rozesłało do swoich partnerów biznesowych oświadczenie, w którym informuje o planach rebrandingu platformy nc+. Przedstawiciele spółki poinformowali, że dojdzie do tego na przestrzeni najbliższych miesięcy. W jego efekcie m.in. zmieni się nazwa platformy nc+ na Platforma CANAL+.
Jak czytamy w liście, powodem rebrandingu jest umocnienie marki CANAL+ w portfolio Platformy nc+. Firma na przestrzeni lat w koprodukcji zrealizowała wiele nagradzanych na całym świecie filmów i seriali (w tym m.in. „Ida” czy „Zimna wojna”), jako jedna z pierwszych na terenie Polski zaczęła korzystać z technologii HD i 4K (od maja ub.r. nadaje kanał CANAL+ 4K Ultra HD, w którym m.in. były transmitowane mecze MŚ w piłce nożnej 2018), a w najbliższym czasie będzie wprowadzać na rynek technologię OTT.
Portal Wirtualnemedia.pl dowiedział się, że do rebrandingu nc+ dojdzie we wtorek, 3 września 2019 roku. Tego dnia nc+ zmieni nazwę na „Platforma CANAL+”.
- Zmiana nazwy to dla nas naturalny krok, dzięki któremu będziemy mogli nadal silnie inwestować w rozwój ekosystemu CANAL+. Będzie on korzystny zarówno dla abonentów, jak i rynku telewizyjnego oraz filmowego. Rebranding pozwoli nam również podkreślić, że CANAL+ jest i nadal będzie naszym najważniejszym produktem w portfolio - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Balicki, wiceprezes ds. marketingu Platformy CANAL+.
nc+ „jest tylko jednym z filarów naszej działalności”
Jak informuje nas Jacek Balicki, spółka o zmianie nazwy zaczęła myśleć prawie 2 lata temu. - Wówczas zaczęliśmy się zastanawiać, jak bardzo ma sens budowanie naszej marki w oparciu o nazwę satelitarnej platformy, która jest tylko jednym z filarów naszej działalności. Stwierdziliśmy, że musimy dokonać rebrandingu w tym aspekcie. Najlepszym rozwiązaniem jest tutaj zmiana nazwy właśnie na „CANAL+” - mówi nam Balicki. - Z jednej strony słowo to doskonale opisuje wszystko co mamy w ofercie, a z drugiej każdy od początku naszej działalności utożsamia firmę właśnie z tym określeniem. Żyjemy w czasach, w których wszystkie marki się konsolidują - im bardziej spójna marka i bardziej koherentny sposób tworzenia jej, tym jest ona silniejsza. Oczywiście po rebrandingu platforma satelitarna nadal będzie jednym z naszych kanałów dystrybucji - dodaje.
Rebranding zbiega się z 25-leciem CANAL+ w Polsce, który oficjalnie ruszył w naszym kraju 21 marca 1995 roku. Od początku emitował hity filmowe, seriale i wydarzenia sportowe, głównie mecze piłki nożnej. Stacja początkowo nadawała analogowo z satelity, za pośrednictwem nadajników naziemnych, trafiła też do sieci kablowych. Do jej oglądania potrzebny był specjalny dekoder.
- Stwierdziliśmy, że najbliższy okres to właściwy moment na przeprowadzenie rebrandingu, ponieważ w przyszłym roku będziemy obchodzić 25-lecie CANAL+ w Polsce - komentuje nam Balicki. - Przed nami również zapowiadane wprowadzenie na rynek usługi myCANAL, dzięki której staniemy się platformą satelitarno-internetową. To wszystko wpisuje się w zmianę nazwy - dodaje.
O tym, że francuska firma Vivendi, właściciel CANAL+, planuje uruchomić w Polsce usługę VoD myCANAL, informowaliśmy w marcu br. Platforma ta może, ale nie musi funkcjonować jako niezależny i konkurencyjny do Player.pl podmiot. - Oferta myCANAL to zupełnie inny produkt. Naszym zdaniem na rynku jest miejsce dla wielu inicjatyw - tłumaczył portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN i Discovery Polska. Na chwilę obecną nie jest znana dokładna data startu serwisu, który umożliwia strumieniowe przesyłanie programów na żywo i na żądanie. Prawdopodobnie będzie on bezpłatny dla abonentów CANAL+.
Zmiana nazwy nc+ na Platforma CANAL+ nastąpiła wyłącznie w sferze wizerunkowej. Formalna nazwa spółki, jak i adres oraz dane kontaktowe, pozostają bez zmian. Nie ulegają również zmianie warunki umowy i regulaminów świadczenia usług.
Wybuchowe reklamy i promocje wspierają rebranding
Zmianie nazwy nc+ na Platforma Canal+ towarzyszy szereg promocji, m.in. zniżki przy podpisywaniu umowy na 24 miesiące i możliwość testowania usługi telewizyjnej bez opłat do końca września.
Kampanię reklamową wspólnie z działem marketingu platformy przygotowały firmy Havas Warsaw i Havas Media.
nc+ ze wzrostem wpływów i zysku
ITI Neovision, operator platformy nc+, od kwietnia 2017 do końca ub.r. zanotował 3,78 mld zł wpływów sprzedażowych i 195,2 mln zł zysku netto, wobec 3,69 mld zł przychodów i 152,8 mln zł zysku we wcześniejszych 21 miesiącach. Firma zarabia głównie na opłatach od abonentów, zmniejszyła wydatki na produkcję treści, a zwiększyła na emisję stacji i marketing.
Na koniec ub.r. firma zatrudniała 1 494 osoby. Sześcioosobowy zarząd spółki od marca 2017 roku do grudnia ub.r. zarobił 12,59 mln zł, wobec 10,79 mln zł w poprzednim okresie. W lipcu ub.r. do zarządu firmy dołączyła Edyta Sadowska, a od czerwca br. jest prezesem i dyrektorem generalnym. Zastąpiła na tych stanowiskach Manuela Rougerona, który przeszedł do zespołu CANAL+ International i zarządza koncernem w regionie Azji i Pacyfiku.
W sprawozdaniu z działalności zarząd ITI Neovision ocenił, że rynek płatnej telewizji w Polsce nie będzie się rozwijał już tak dynamicznie jak w poprzednich latach. - Główny nacisk trzeba położyć na utrzymanie dobrych relacji z abonentów oraz pozyskanie nowych poprzez oferowanie im nowych produktów uzupełniających tradycyjną ofertę telewizyjną: internet, telefon oraz OTT - stwierdziły władze spółki.
Jednocześnie podkreśliły, że pozycja operatora znacząco się poprawiła m.in. dzięki współpracy z Orange Polska. Właściciel nc+ od sześciu lat razem z tym telekomem sprzedaje pakiet płatnej telewizji i telefonii mobilnej.
- Mimo coraz bardziej konkurencyjnego rynku w kolejnych latach spółka planuje utrzymanie obecnych abonentów DTH (direct-to-home, czyli telewizji satelitarnej - przyp.) poprzez wzmocnienie portfela kanałów telewizyjnych oraz udostępnianie im kolejnych innowacyjnych usług interaktywnych, a także dalsze poszerzanie bazy klientów poprzez oferowanie nowych produktów - zapowiedział zarząd właściciela nc+.
Na koniec ub.r. nc+ miała 2,194 mln abonentów, o 23 tys. więcej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Od dzisiaj Platforma CANAL+ zamiast nc+. "Będziemy mogli lepiej wykorzystać siłę i innowacyjność międzynarodowej marki”
Tzn. dla abonentów Platformy CANAL+ czy dla tych co mają wykupiony kanał CANAL+?
I właśnie dlatego ta zmiana to zły pomysł. Nie będzie wiadomo o jaki CANAL konkretnie chodzi jeśli ktoś tego konkretnie nie opisze.