"Kto nie trzyma się Żubra, ten trąba" w proekologicznej akcji piwa Żubr
Kompania Piwowarska rozpoczęła IV edycję kampanii CSR pod hasłem „Żubr ratuje życie zagrożonych gatunków”. Zamiast króla puszczy na butelkach i puszkach piwa Żubr zajmą: ryś, niedźwiedź, łoś i sóweczka. Celem akcji jest pomoc zagrożonym gatunkom oraz zachęcanie konsumentów do odpowiedzialnego zachowania wobec przyrody.
Głównym elementem kampanii jest spot wideo nawiązujący do kryzysu klimatycznego, w którym Żubr zaznacza, że problemy przyrody dotyczą każdego. Przedstawiono w nim puszczę zagrożoną pojawieniem się trąby powietrznej. Pokazano, że szczęście mają te zwierzęta, które spotkają na swojej drodze żubra - niezawodnego opiekuna.
Mimo humorystycznego hasła: “Kto nie trzyma się Żubra, ten trąba” - przekaz kampanii ma wymiar edukacyjny.
Działania obejmują opakowania piwa Żubr z wizerunkami zagrożonych gatunków, POSM oraz współpracę z wybranymi lokalnymi sieciami handlowymi.
Kampania jest prowadzona w telewizji i mediach społecznościowych, także z udziałem influencerów.
- Kolejną odsłoną kampanii edukacyjnej chcemy ponownie wzbudzić zainteresowanie konsumentów zagrożonymi gatunkami, umożliwiając głębszą relację z Żubrem, opartą na realnej wartości, nie tylko na poziomie produktowym – mówi Urszula Czerniawska-Kapeluch, senior brand manager Żubr.
Żubr razem z organizacjami ekologicznymi
Ponad dwa lata temu powstał Fundusz Żubra. Jego celem jest edukacja społeczeństwa oraz ratowanie i ochrona dzikich zwierząt w najcenniejszych przyrodniczo rejonach w Polsce.
Od 2019 r. marka Żubr wspiera działania organizacji ekologicznych, jednostek państwowych oraz naukowych. Ufundowała specjalistyczny sprzęt dla Białowieskiego Parku Narodowego, wspólnie z Instytutem Biologii Ssaków Polskiej Akademii Nauk przeprowadziła akcję ocieplającą wizerunek nietoperzy, wsparła akcję ratowania Dębu Dunin – Europejskiego Drzewa Roku 2022, współpracowała również ze Stowarzyszeniem Leśne Przytulisko Ośrodek Rehabilitacji Dzikich Zwierząt.
W 2021 r. Fundusz Żubra wraz z Biebrzańskim Parkiem Narodowym przeprowadził akcję wykupu od prywatnych właścicieli działek znajdujących się na terenie parku, co pozwoliło oddać dzikiej przyrodzie należne jej tereny i chronić siedliska zagrożonych gatunków ptaków żyjących w Dolinie Biebrzy. Była to pierwsza tego typu inicjatywa na styku biznesu i ochrony przyrody w Polsce, będąca odpowiedzią, m.in. na postulaty Unii Europejskiej i ONZ, które nawołują do oddawania przyrodzie należnych jej terenów, aby powstrzymać kryzys klimatyczny i środowiskowy.
W ramach kampanii i działalności Funduszu Żubra do końca roku planowane są cztery akcje we współpracy z organizacjami ekologicznymi. Fundusz będzie kontynuował współpracę z Instytutem Biologii Ssaków Polskiej Akademii Nauk, ale przy zupełnie nowym projekcie.
Za koncepcję spotu telewizyjnego odpowiada agencja PZL, produkcją zajął się dom produkcyjny Papaya Films, postprodukcją - Platige Image, a udźwiękowieniem - Juice. Działania PR i digital przygotowała Huta 19 im. Joachima Fersengelda, media zaplanował i zakupił dom mediowy Zenith.
Dołącz do dyskusji: "Kto nie trzyma się Żubra, ten trąba" w proekologicznej akcji piwa Żubr