SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

PBS i Research Collective zajmą się badaniem założycielskim dla Krajowego Instytutu Mediów

Krajowy Instytut Mediów wybrał firmy badawcze PBS i Research Collective do realizacji tzw. badania założycielskiego - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Udzielił im tzw. zamówień z wolnej ręki.

Krajowy Instytut Mediów ruszył z przetargiem na realizację tzw. badania założycielskiego w lipcu br. Postępowanie było podzielone na 8 części, każda z nich dotyczyła realizacji badań konsumpcji mediów na innej próbie. Łączny budżet wynosił 7,7 mln zł netto (bez VAT).

Przedmiotem przetargu była realizacja badań i pomiarów dotyczących konsumpcji mediów w Polsce (zwanych badaniem założycielskim) w zakresie gospodarstw domowych. Obejmuje to realizację wywiadów o gospodarstwie domowym wraz z Pantry Check (z pozyskaniem zgód na udział w panelu trendów i w innych projektach Instytutu) oraz opcjonalne przeprowadzenie rekrutacji do panelu walidacyjnego realizowane w ramach tzw. prawa opcji.

Przetarg finalnie unieważniono po kilku tygodniach. W kilku jego częściach nie wpłynęły oferty, w pozostałych złożone oferty miały ceny wyższe niż te, które KIM planował przeznaczyć na realizację badań.

Z tego powodu Krajowy Instytut Mediów skorzystał z możliwości udzielenia zamówień z tzw. wolnej ręki, czyli bez ponownego przetargu.

Do współpracy wybrał PBS i Research Collective.

PBS zajmie się realizacją badania populacyjnego konsumpcji mediów i przekrojowej charakterystyki użytkownika mediów na próbie 2,5 tys. gospodarstw domowych. Kontrakt z tą firmą opiewa na kwotę blisko 1,24 mln zł netto (bez VAT).

Research Collective zrealizuje z kolei badanie na próbie 1000 gospodarstw domowych. Tutaj umowa opiewa na kwotę 525 tys. zł netto.

33,5 mln zł przychodów Krajowego Instytutu Mediów w 2022 roku

Jak wynika z projektu przyszłorocznej ustawy budżetowej Krajowy Instytut Mediów w 2022 roku ma uzyskać 33,5 mln zł przychodów.

Działalność instytutu ma wynieść 32,9 mln zł, z czego 20,3 mln zł przeznaczone zostanie na usługi obce, a 8,3 mln zł na wynagrodzenia.

W projekcie 60 tys. respondentów

Krajowy Instytut Mediów powstał w styczniu 2021 roku, decyzją szefa Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Działa w ramach programu Telemetria Polska, który skupia się na stworzeniu nowego, jednoźródłowego badania mediów. Jego celem ma być integracja rynku poprzez budowanie „partnerskich i merytorycznych relacji między rynkiem a regulatorem”. Ma łączyć kompetencje instytutu badawczego oraz ośrodka analitycznego. Projekt będzie realizowany na losowej próbie ponad 30 tys. gospodarstw domowych, ma w nim wziąć udział 60 tys. respondentów. Równolegle powstanie hybrydowy, telemetryczny panel z 3 tys. panelistów oraz 10 tys. panel trendów. Badanie będzie miało charakter ciągły. Jego efektem ma być kompleksowe zaprezentowanie obrazu konsumpcji mediów w Polsce (radia, telewizji, internetu).

- Punktem startu badania założycielskiego, uzgodnionego w 2020 roku przez szerokie grono interesariuszy, jest rozbudowany dwuetapowy pilotaż, który za chwile rozpoczynamy. To pierwsza faza ogromnego projektu, która ma na celu kalibrację naszych metod badawczych do warunków pandemicznej rzeczywistości. Będziemy testować ilościowo różne schematy i konfiguracje prowadzenia wywiadu oraz spisu urządzeń w gospodarstwach domowych. Ten etap projektu poprzedziliśmy gruntowaną eksploracją jakościową wzbogaconą analizami behawioralnymi oraz dedykowanymi szkoleniami dla ankieterów - objaśniał pod koniec kwietnia Mirosław Kalinowski, dyrektor Krajowego Instytutu Mediów. - Badanie założycielskie jest unikatowym przedsięwzięciem, którego zakres i skala nie ma w Polsce precedensu. To punkt zwrotny w polskich badaniach mediów i jeden z najbardziej kompleksowych pomiarów jednoźródłowych na świecie. Dzięki niemu reklamodawcy, nadawcy i domy mediowe zyskają niebawem zintegrowaną wiedzę o zachowaniach audytoriów radia, telewizji i internetu, która dotąd nie była dostępna - podkreślał Kalinowski.

Dyrektorem KIM Mirosław Kalinowski

Dyrektorem Krajowego Instytutu Mediów został Mirosław Kalinowski. Z rynkiem badawczym jest związany od 30 lat, z czego najdłużej pracował w SMG/KRC i Millward Brown, gdzie pełnił funkcję dyrektora ds. realizacji badań. Był odpowiedzialny między innymi za realizację badań TGI (segmentacje konsumenckie: Target Group Index) , PBC (Polskie Badania Czytelnictwa), Nettrack (Badania Internetu). Doświadczenie zdobywał m.in. przy realizacji Europejskiego Sondażu Społecznego 2018 dla IFIS PAN, World Pool dla Instytutu Gallupaa, Global Attitudes dla PEW Research. Od 1997 roku realizował establishment survey dla firmy AGB, oraz rekrutacje do paneli telemetrycznych i pasywnych - dla Instytutu Median mierzącego oglądalność telewizji w Czechach.

Od maja 2020 współpracuje z KRRiT, odpowiadał za wypracowanie porozumienia ze stroną rynkową w kontekście badania założycielskiego, które ma stać się stałym źródłem danych na temat konsumentów mediów w Polsce. W ramach instytutu będzie działał zespół specjalistów, który zajmie się zbieraniem i analizą danych mediowych, ich segmentacją i diagnozą. Krajowy instytut Mediów będzie badawczym organem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, działającym we współpracy z nadawcami i marketerami zrzeszonymi w Joint Industry Comittee i poza nim.

Dołącz do dyskusji: PBS i Research Collective zajmą się badaniem założycielskim dla Krajowego Instytutu Mediów

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krzysztof
Ciekawe czy spełni się życzenie prezes Kamińskiej i posłanki Lichockiej? Czy słuchalność Polskiego Radia poszybuje w górę po ujęciu w badaniach słuchaczy z Bangladeszu?
odpowiedź
User
Badania,badania
Nie lepiej od padania psychiatrycznego Czabańskiego i Lichockiej, poziomu psychopatii Kamińskiej i kilka testów na używki pupili.
odpowiedź